Калин Ангелов
преподава по Религия
в град София
Големина на текста:
Национален военен университет „Васил Левски” – гр.
Велико Търново
Факултет „Артилерия, ПВО и КИС” – гр. Шумен
Курсова работа
по Философия
Тема : Ислямът и ислямският фундаментализъм
Съдържание
Ислямът
1. Обща характеристика на ислямската религия……………………..…
3
2. Предпоставки за възникване на исляма…………………………...
…….3
3. Мохамед - основател на мюсюлманската религия…………………....5
4. Коранът - свещена книга на мюсюлманите………………………..….6
5. Ислямът като религия………………………………..…………………...9
Ислямският фундаментализъм……………………………………11
Използвана литература……………………….…………………….16
Ислямът
2
Обща характеристика на ислямската религия
В хронологичен план ислямът е най – късно проявилата се монотеистична
религия. Оттук произтича както теоритико – идеологическата прилика на
ислямската догматика с останалите световни религии, така и голямата разлика
в интерпретацията и практическото приложение на същата в живота.
В ислямската религия се отделя особено внимание на социално –
психологическите механизми за взаимодействие върху обществената дейност на
хората, на тяхното нравствено поведение, бит и душевност. На мюсюлманите се
натрапва дълбокото убеждение, че са последователи на най – универсалната
религиозна вяра, която произтича направо от бога, предназначена за доброто на
всички хора по света. Имами и теолози на исляма смятат тази религия за
единствена с „божествен характер”, която е в състояние да изведе и предпази
последователите си от нещастие и бедствие, да им предложи най – подходящи
форми на социална организация. Затова добродетелността се свежда до
стриктното изпълнение на повелите на Аллах, на неговия критерий за добро и зло
в проявите на личния и обществения живот.
Предпоставки за възникване на ислямската религия
Ислямът, както всяка вяра, не е нищо друго освен превратно и фантастично
отражение в главите на хората на ония външни сили, които господстват в
техния всекидневен живот – отражение, в което земните сили вземат формата
на неземни. Това определение на религиозния феномен се тълкува от много
ислямоведи като тенденциозно, едностранчиво и неприложимо спрямо
мюсюлманството. Затова в изказванията на редица изследователи на исляма се
отправят критики към маркистичната философия.
Маркистичната философия разглежда нещата, явленията и процесите в
тяхната взаимна връзка, конкретизирана в причинно – следственото обяснение на
изследвания обект.
Многостранното взаимодействие на новопоявилата се ислямска религия със
структурата на арабското общество допринася за утвърждаването на
зараждащите се нови обществени отношения, духовни ценности и нравствени
норми. Авторитетното включване на исляма в системата на реалните човешки
отношения утвърждава социално – историческия характер на „емпиричните
обстоятелства”, при които живеят неговите последователи.
Успехът на пропагандираните от исляма социални и духовни норми за
обществено развитие трябва да се търси в съвкупността на редица
обстоятелства. Съобразяването с принципа на детерминизма дава огромни
възможности за научната интерпретация на социалните и гносеологическите
предпоставки за появата и развитието на исляма.
Зараждането на мохамеданската религия е въпрос, който изисква да се разкрият
историческите, социално – класовите, политическите, географските, културно –
битовите и други предпоставки. Сред ислямоведите маркисти няма единно
3

Това е само предварителен преглед

За да разгледате всички страници от този документ натиснете тук.

Ислямът и ислямският фундаментализъм

В хронологичен план ислямът е най-късно проявилата се монотеистична религия. Оттук произтича както теоритико – идеологическата прилика на ислямската догматика с останалите световни религии...
Изпратен от:
Sneja Ivanova
на 2013-03-14
Добавен в:
Курсови работи
по Религия
Статистика:
164 сваляния
виж още
 
Подобни материали
 

Исляма

18 мар 2006
·
2,546
·
2
·
782
·
329
·
18

Доклад относно историята и идеологията на исляма.
 

Възникване и оформяне на ислямската религия – Галина Лечева

21 апр 2006
·
863
·
21
·
3,727
·
2

При монотеистичните религии хронотопът е ориентиран към едно отворено бъдеще, където “създаващото история” движение на избавлението ще намери своето осъществяване в завършека на критичните етапи (апокалипсис).
 

Религиозните общности на Балканския полуостров

16 мар 2006
·
1,254
·
3
·
1,045
·
118

Религиозните общности на Балканския полуостров - реферат.
 

Ислямът, най-младата от световните религии

07 апр 2008
·
159
·
5
·
999
·
78

Пророкът Мохамед е роден около 570–та година, произхожда от племето на курайш, живеещо в Мека. Курайшите се грижат за същевремения вече храм Кааба(Кябе) в който по онова време арабите се покланят на множество племенни божества...
 

Абдул Казем бен Абдалах (Мохамед)

28 фев 2008
·
57
·
2
·
473
·
15

Основател на исляма. Родил се в началото на 70-те год. на VІ век (предполагаемо през 571г.) в Мека в семейството на Абдалаха и Амина. Живял бедно и служел при богата вдовица на търговец - Хатиджа, през 595 год. се оженил за нея, занимавал се с търговия...
1 2 3 4 5 » 11
 
Онлайн тестове по Религия
Библията
тематичен тест по Религия за Ученици от 9 клас
Обобщаващ тест по темата "Библията - религиозен и културен феномен". Въпросите имат само един верен отговор.
(Лесен)
17
7
1
6 мин
19.09.2019
Тест по религия за 9-ти клас
междинен тест по Религия за Ученици от 9 клас
Тест върху изучените библейски текстове в училище, предвидени в ЗП. Въпросите са само с един верен отговор.
(Лесен)
23
59
1
2 мин
08.08.2012
» виж всички онлайн тестове по религия

Ислямът и ислямският фундаментализъм

Материал № 971551, от 14 мар 2013
Свален: 164 пъти
Прегледан: 166 пъти
Предмет: Религия
Тип: Курсова работа
Брой страници: 16
Брой думи: 5,265
Брой символи: 32,904

Потърси помощ за своята домашна:

Имаш домашна за "Ислямът и ислямският фундаментализъм"?
Намери бързо решение, с помощтта на потребители на Pomagalo.com:

Намери частен учител

Калин Ангелов
преподава по Религия
в град София
с опит от  21 години
1 290

Ангел Петков
преподава по Религия
в град Ямбол
с опит от  1 години
1 363 50

виж още преподаватели...
Последно видяха материала