Ангел Петков
преподава по Религия
в град Ямбол
Големина на текста:
Национален военен университет „Васил Левски” – гр.
Велико Търново
Факултет „Артилерия, ПВО и КИС” – гр. Шумен
Курсова работа
по Философия
Тема : Ислямът и ислямският фундаментализъм
Съдържание
Ислямът
1. Обща характеристика на ислямската религия……………………..…
3
2. Предпоставки за възникване на исляма…………………………...
…….3
3. Мохамед - основател на мюсюлманската религия…………………....5
4. Коранът - свещена книга на мюсюлманите………………………..….6
5. Ислямът като религия………………………………..…………………...9
Ислямският фундаментализъм……………………………………11
Използвана литература……………………….…………………….16
Ислямът
2
Обща характеристика на ислямската религия
В хронологичен план ислямът е най – късно проявилата се монотеистична
религия. Оттук произтича както теоритико – идеологическата прилика на
ислямската догматика с останалите световни религии, така и голямата разлика
в интерпретацията и практическото приложение на същата в живота.
В ислямската религия се отделя особено внимание на социално –
психологическите механизми за взаимодействие върху обществената дейност на
хората, на тяхното нравствено поведение, бит и душевност. На мюсюлманите се
натрапва дълбокото убеждение, че са последователи на най – универсалната
религиозна вяра, която произтича направо от бога, предназначена за доброто на
всички хора по света. Имами и теолози на исляма смятат тази религия за
единствена с „божествен характер”, която е в състояние да изведе и предпази
последователите си от нещастие и бедствие, да им предложи най – подходящи
форми на социална организация. Затова добродетелността се свежда до
стриктното изпълнение на повелите на Аллах, на неговия критерий за добро и зло
в проявите на личния и обществения живот.
Предпоставки за възникване на ислямската религия
Ислямът, както всяка вяра, не е нищо друго освен превратно и фантастично
отражение в главите на хората на ония външни сили, които господстват в
техния всекидневен живот – отражение, в което земните сили вземат формата
на неземни. Това определение на религиозния феномен се тълкува от много
ислямоведи като тенденциозно, едностранчиво и неприложимо спрямо
мюсюлманството. Затова в изказванията на редица изследователи на исляма се
отправят критики към маркистичната философия.
Маркистичната философия разглежда нещата, явленията и процесите в
тяхната взаимна връзка, конкретизирана в причинно – следственото обяснение на
изследвания обект.
Многостранното взаимодействие на новопоявилата се ислямска религия със
структурата на арабското общество допринася за утвърждаването на
зараждащите се нови обществени отношения, духовни ценности и нравствени
норми. Авторитетното включване на исляма в системата на реалните човешки
отношения утвърждава социално – историческия характер на „емпиричните
обстоятелства”, при които живеят неговите последователи.
Успехът на пропагандираните от исляма социални и духовни норми за
обществено развитие трябва да се търси в съвкупността на редица
обстоятелства. Съобразяването с принципа на детерминизма дава огромни
възможности за научната интерпретация на социалните и гносеологическите
предпоставки за появата и развитието на исляма.
Зараждането на мохамеданската религия е въпрос, който изисква да се разкрият
историческите, социално – класовите, политическите, географските, културно –
битовите и други предпоставки. Сред ислямоведите маркисти няма единно
3

Това е само предварителен преглед

За да разгледате всички страници от този документ натиснете тук.

Ислямът и ислямският фундаментализъм

В хронологичен план ислямът е най-късно проявилата се монотеистична религия. Оттук произтича както теоритико – идеологическата прилика на ислямската догматика с останалите световни религии...
Изпратен от:
Sneja Ivanova
на 2013-03-14
Добавен в:
Курсови работи
по Религия
Статистика:
168 сваляния
виж още
 
Подобни материали
 

История на религиите

26 ное 2007
·
842
·
45
·
17,371
·
1

Древните религии, видове, култ и морал, ханаанските народи, финикийци, ислям и други.
 

Уичкрафта

22 мар 2006
·
168
·
2
·
418
·
11
·
1

Уичкрафта е продължение на практиката на родните религии и културни вярвания в Европа след появата на Християнството.
 

Богомилството като социално-религиозно учение

28 ное 2007
·
99
·
4
·
839
·
37

Възникнало като социално-религиозно учение в Средновековна България през X в. Появата на Богомилството обикновено се свързва с влиянието на някои...
 

Религиозната антропология в световните религии

07 дек 2007
·
143
·
7
·
1,391
·
74

Теоретичното усвояване на антропогенезата изисква разрешаването или поне поставянето на редица проблеми от най - разнообразно естество...
 

Религия, характер, общество

11 дек 2007
·
197
·
9
·
3,280
·
141

За отправна точка на тези разсъждения служи твърдението за взаимозависимостта между структурата на характера на индивида и социално-икономическата структура на обществото, в което той съществува.
1 « 7 8 9 10 11
 
Онлайн тестове по Религия
Тест по религия за 9-ти клас
междинен тест по Религия за Ученици от 9 клас
Тест върху изучените библейски текстове в училище, предвидени в ЗП. Въпросите са само с един верен отговор.
(Лесен)
23
59
1
2 мин
08.08.2012
Тест по религия за 9-ти клас на тема:Библия (Нов и Стар завет)
тематичен тест по Религия за Ученици от 9 клас
Изходен тест по религия за ученици от 9-клас на тема - Библия (Стар и Нов завет). Въпросите са с един верен отговор.
(Лесен)
12
737
1
26.07.2012
» виж всички онлайн тестове по религия

Ислямът и ислямският фундаментализъм

Материал № 971551, от 14 мар 2013
Свален: 168 пъти
Прегледан: 170 пъти
Предмет: Религия
Тип: Курсова работа
Брой страници: 16
Брой думи: 5,265
Брой символи: 32,904

Потърси помощ за своята домашна:

Имаш домашна за "Ислямът и ислямският фундаментализъм"?
Намери бързо решение, с помощтта на потребители на Pomagalo.com:

Намери частен учител

Калин Ангелов
преподава по Религия
в град София
с опит от  21 години
1 292

Ангел Петков
преподава по Религия
в град Ямбол
с опит от  1 години
1 382 51

виж още преподаватели...
Последно видяха материала