Големина на текста:
Едуард Хопър
Един художник, който се харесва на всички фракции, включително на нялокото
абстракционисти, е Едуард Хопър, бивш ученик на Робърт Хенри. Той се съсредоточава
върху това, което по-късно ще се нарече местна архитектура на американския град —
фасадите на магазините, кинотеатрите, денонощните заведения — които никой друг не
счита достойни за внимание.
Eдуард Хoпър (1882-1967) е най-известният американски реалист. Хoпър е
сред малцината американци, които в първата половина на 20ти век, епохата на
авангарда, се осмеляват да изобразяват света в реалистичен стил. Овладял светлината
на Вермеер и Сезан, той рисува с хладна прецизност, която, в комбинация с
перфектните композиции създава един реализъм на „странните състояния” и
меланхолията.
Героите му изглеждат самотни и отдалечени един от друг. Хoпър е сред любимите
автори на един от най-известните режисьори в света - сънародникът му Дейвид Линч.
Филмите на Линч пресъздават същата смразяваща атмосфера на "нощните птици" като
цветните, изпълнени с контрастна светлина и липса на човечност платна на Едуард
Хoпър.
Освен огромното количество живописни картини, Хопър оставя след себе си ги много
рисунки рисунки и акварели, илюстрации и гарфики.
Едуард Хопър е роден през 1882 г. в Ниак, Ню Йорк. По настояване на
родителите си постъпва в училището за илюстрация в Ню Йорк, въпреки че има
желанието да учи изкуство. През 1900 г. се премества в нюйоркското училище по
изкуствата. През 1901 г. започва да рисува. От 1905 г. организира „съботни курсове“ за
любители художници. След като известно време работи като илюстратор в рекламна
агенция, Хопър заминава за първи път за Париж (1906 г.). Посещава музеи и изложби,
рисува главно на открито, вероятно поради липса на ателие. Подражава на
импресионистите и палитрата му става по-светла. Актуалните течения, с които се е
запознал при следващите си посещения (1909 и 1910 г.) не оставят следа в творчеството
му. При първото си пребиваване в Европа се запознава и с Лондон, Харлем, Амстердам,
Берлин и Брюксел. В края на август 1907 г. Хопър се връща в Ню Йорк и отново работи
като илюстратор. Година по-късно организира първата си изложба с бивши студенти,
която е колеблив протест срещу консервативния вкус на журито на Националната
академия. През 1910 г. участва в „Изложбата на независимите творци“ в Ню Йорк, след
две години излага „Salling“ — единствената творба, която продава през следващите
десет години. Купува я „Международната изложба за модерно изкуство“, легендарното
„Армъри шоу“. През 1915 г. Хопър овладява техниката на гравюрата и в края на
десетилетието намира признание като график, не като живописец. Първата му
самостоятелна изложба на маслени платна през 1920 г. минава незабелязана, втората, на
която излага само акварели (1924 г.), постига много по-голям успех. Хопър се отказва от
работата си като график и илюстратор, живописта му става по-предметна, „по-
американска“. Той и съпругата му, художничката Джоузефин Верстил Нивисон,
прекарват летата най-често в Мейн и Масачузетс, където през 1934 г. си обзавежадат
ателие. През 1933 г. Музеят за модерно изкуство в Ню Йорк посвещава на Хопър
ретроспективна изложба, чиято тема е самотата и безнадежността, лайтмотивите на
неговото твочество. През 1945 г. Хопър става член на националния институт по
изкуство, следват го още почести. През 1953 г. постъпва в редакционната колегия на
списание „Реалисти“ и заедно с други живописци повежда борба срещу все по-широко
разпространяващия се абстрактен експресионизъм. Хопър умира през 1967 г. в Ню
Йорк.
Особено внимание Хопър обръща на интериония дизайн и на поставянето на човешките
фигури в добър баланс със средата, в която це намират. Използва ефективно светлината
и сянката, за да изгради посланието на работите си. Ярката слънчева светлина и сянката
също играят силно символична роля в неговите картини ( „През лятото“ – 1943 г.,
„Седем“ – 1948 г., „Слънцето в празната стая „Слънцето в празната стая”- 1963 г.
Светлините и сенките от картините на Хопър напомнят операторските решения на филм
ноар.
Хопър използва наситени цветове, които засилват контраста и създават силно
живописно внушение.
Хопър оказва изключително влияние върху света на американското изкуство.
Неоспоримо е влиянието му най-вече върху поп-арта. Много от художниците,
включително де Кунинг и Ротко, определат Хопър като човека, който силно е повлиял
тяхното творчество.
Важна роля Хопър изиграва и сред кинематографиците: спецификата на използване на
светлината и сянката повлиява върху не малко режисьори. Например „Къща край
железницата“ е силно повлияла върху решението на Алфред Хичкок за къщата в
емблематичния филм „Психо“. Същата картина повлиява и на Теранс Малик в „Райски
дни” ( отново при изграждането визията на къщата). Вим Вендерс също демонстрира
влиянието на Хопър: във филма „Краят на насилието“ актьорите пресъздават две от
картините на Хопър ( „Vivant“ и „Нощтни птици“).
Темите и особеностите в творчеството на Хопър:
? Много от работите му могат да се определят като част от театрална
постановка: зрителят винаги наблюдава случващото се.
? Класически пейзажи, автопортрети
? Градски пейзажи с изключителни детайли, празни улици, огрени от
слънцето или от електрическата крушка; интериорни решения, чиито
обитатели винаги са самотни хора ( много често изобразява стаи с един
или двама човека).
? Картини на жени ( в повечето случаи инспирирани от неговата съпруга)
? Контрастът светло — тъмно в затворените помещения напомня
осветлението на филм
? Изолацията и безнадежността са често срещани мотиви в картините му.
Типажите, които изгражда Хопър, са меланхолични, тревожни и самотни
Хопър представя тихите моменти от ежедневието на американците, много рядко те
извършват някакво действие. Възприема една определена форма на реализъм, която
може да се определи като подобна на тази на Андрю Уаиът, но за разлика от него
Хопър в никакъв случай не е хиперреалист. Подобно на Джон Слоун и на Джордж
Белоус той споделя чувствителността към големия град, но избягва явната агресия и
насилието в работите им. Заедно с Джорджия О’ Кийфи споделя романтичните
монуметлани структури на големия град, но същевременно се фокусира върху пулса
на града; града, който може да е колкото опасен, толкова и съблазнителен и
привлекателен.
Нощни птици

Това е само предварителен преглед

За да разгледате всички страници от този документ натиснете тук.
Последно свалили материала:
ДАТА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПОТРЕБИТЕЛЯ
20 юни 2019 в 14:43 потребител
27 ное 2017 в 19:04 студентка на 24 години от Благоевград - Югозападен университет "Неофит Рилски", факулетет - Факултет по изкуствата, специалност - култура и медии, випуск 2018
09 мар 2015 в 14:37 в момента не учи на 30 години
23 юни 2014 в 18:30 студентка на 28 години от Велико Търново - Великотърновски университет "Св.Св.Кирил и Методий", факулетет - Факултет по изобразително изкуство, специалност - Изящни изкуства, випуск 2014
04 дек 2013 в 00:16 студент на 36 години от София - СУ "Св. Климент Охридски", факулетет - Факултет по начална и предучилищна педагогика, специалност - Изобразително изкуство, випуск 2013
 
Подобни материали
 

Анри Матис- биография

19 апр 2007
·
286
·
3
·
165
·
123

Анри Матис е роден на 31 декември 1869 г. в Льо Като Камбрези, Северна Франция, в семейство от средната класа, но прекарва детството си в Боен ан Вермандоа.
 

Рембрант Харменс ван Рейн

23 окт 2006
·
665
·
1
·
228
·
149
·
1
·
1

Кратко описание на живота и основните творби на холандския художник.
 

История на татуировките

08 яну 2008
·
126
·
11
·
1,043
·
95

Думата татуировка произлиза от Таитската дума „tatu”, която означава „ да маркираш нещо”. Трудно е да се каже кога за пръв път човек е „маркирал” своята кожа, но се счита, че историята на този вид изкуство е на повече от 60 000 г... ...
 

История на изкуството

23 яну 2008
·
2,147
·
106
·
30,284
·
2,634
·
3
·
7
·

Изкуството на Двуречието (наричано още Халдея или Месопотамия), макар да е създадено в земите на Предна Азия, носи свой собствен облик, различен от облика на египетското изкуство — негов съвременник и съперник...
 

Праисторическо изкуство

21 фев 2008
·
244
·
3
·
597
·
231

Най-разпространена била класификацията, която изхожда от изразните средства; делели изкуствата на пространствени и временни. Първите се насочват към зрителното възприятие, ползуват се от обем, пространство, линия, цвят вторите се възприемат чрез слуха...
1 2 3 4 5 » 7
 
Онлайн тестове по Изобр. изкуство
Изобразително изкуство
любознателен тест по Изобр. изкуство за Ученици от 5 клас
Тест по изобразително изкуство със затворени въпроси, изискващи по един верен отговор.
(Лесен)
40
69
1
1 мин
10.01.2015
Тест по Изобразително изкуство за 6-ти клас
междинен тест по Изобр. изкуство за Ученици от 6 клас
Тестът е междинен и съдържа 10 въпроса, всеки от които има само един верен отговор. Предназначен е за ученици от 6-ти клас и покрива материала от първия срок, изучен по Изобразително изкуство.
(Лесен)
10
77
3
04.11.2016
» виж всички онлайн тестове по изобр. изкуство

Едуард Хопър

Материал № 895264, от 20 окт 2012
Свален: 7 пъти
Прегледан: 16 пъти
Предмет: Изобр. изкуство
Тип: Анализ
Брой страници: 8
Брой думи: 1,532
Брой символи: 9,287

Потърси помощ за своята домашна:

Имаш домашна за "Едуард Хопър"?
Намери бързо решение, с помощтта на потребители на Pomagalo.com:

Намери частен учител

Едуард Кендерян
преподава по Изобр. изкуство
в град Велико Търново
с опит от  1 години
42 1

Ваня Иванова
преподава по Изобр. изкуство
в град Варна
с опит от  2 години
85 15

виж още преподаватели...
Последно видяха материала
Сродни търсения