Големина на текста:
Обектно-ориентирано програмиране
във Visual Basic .NET
Този текст е преписан
от книгата на Джон Конел, “Програмиране на Microsoft
Visual Basic .NET”,
ISBN 954-685-248-1, СофтПрес, 2003, стр. 77-137.
Урок по обекти
Когато започнах да изучавам обектно-ориентираното
програмиране преди около 10 години, считах неговите
концепции донякъде за трудни. Прочетох всяка книга, която
можех да намеря и премислих всичко, което бях прочел, но
пак не схващах смисъла. Положих много старание и
отделих много време, но по някаква причина ООП си
оставаше загадка за мен. “Каква е тази работа да се създава
клас и да се извикват методи? Изобщо не правя ли от
години точно това с математическите библиотеки на С?”.
След това един ден получих просветление! Изведнъж
разбрах колко прости в действителност са концепциите на
ООП и повярвах в него. Отделих време за размишления
защо толкова дълго не съм успял да разбера концепция,
която се оказа толкова лесна, и разбрах, че причината
съдържа две части. Първо, авторите на книгата, която бях
прочел, изглежда допълнително объркваха ООП като
използваха такива термини като предефиниране,
капсулиране, наследяване и полиморфизъм на всяко едно
място преди да го дефинират ясно (поне за мен). Освен че
ме объркваха в този терминологичен лабиринт,
заключителният гвоздей бяха примерите, предоставени от
авторите, които бяха изкуствено скалъпени и нямаха нищо
общо с това, което би могъл да използва програмистът за
решаване на реални проблеми. Макар че се опитвах да
вникна в несвойствините концепции на изкуствените и
прекалено трудни (пак поне за мен) примери, пак не можех
да разбера ООП. В главата си имах само картинки на
формички за сладки, звездички и правоъгълници. Това
бяха любимите предавани по наследство изображения
между всички автори, разглеждащи ООП. За мен те нямаха
никакъв смисъл.
За да ви спестя времето, което прекарах в чесане на
главата си и мисли върху обектите, докато ме заболи
мозъкът, ще използвам предварително създадени обекти,
например една Windows форма и няколко обекта –
контроли, за да илюстрирам концепциите на ООП.
Работейки с нещо, което вече използвате във вашето
програмиране, скокът към обмислянето на обектите е
много, много по-лесен. С течение на времето открих, че този
подход е най-ясният начин за илюстриране на принципите
на ООП.
Ще разгледам понятията за обекти и класове, свойства,
методи, наследяване, предефиниране, полиморфизъм и
споделяне – всички в контекста на това, което знаете.
Когато започнете да пишете собствени класове, напълно ще
разребете концепциите и ще можете да се концентрирате
върху кода.
Начало на работа с обекти
Да започнем с описание на нашите термини. На много
начинаещи е необходимо много време, за да разберат
разликата между клас и обект. Чувал съм ги да използват
тези два термина взаимозаменяемо. Основното е, че класът
съдържа инструкции по какъв начин да бъде конструиран
обект в паметта на компютъра. Ето една аналогия.
Всъщност класът е само един проект
Представете си класа като проект за построяване на къща.
Проектът не е къщата, а само връзка листове с чертежи и
размери, които указват на стоителния предприемач как да
построи една къща. Когато предприемачът изпълни проекта
и изгради къщата, получавате обект. Обектът е физическото
проявление на класа, точно както къщата е физическото
проявление на проекта.
Един проект може да показва местоположението на всеки
прозорец и типа на прозореца, който трябва да се използва.
Класът може да включва типовете контроли и тяхната
позиция във формата, както и различните типове данни,
които трябва да се използват. Къщата се изгражда със
съответните прозорци в правилното местоположение.
Даден обект – форма се създава с контролите,
визуализирани по начина, указан от класа на форма.
Разбира се, предприемачите използват едни и същи
проекти, за да изграждат няколко къщи, както е показано на
фиг. 1. По подобен начин можете да създадете обекти от
2
един и същи клас. Тъй като обектите спазват един и същ
проект на класа, всеки от обектите ще изглежда и
функционира по един и същ начин.
Да поговорим за обектите
Най-добрият начин за въвеждане на няколко от ключовите
ОО концепции е чрез пример. Стартирайте Visual Studio
.NET и изпълнени следните стъпки:
Създайте нов проект Windows Application. Ще имате празна
форма.
Издърпайте контрол – бутон от палитрата с инструменти
във формата. Запазете подразбиращите се имена на
формата и контрола – бутон.
Щракнете двукратно върху контрола – бутон. Двукратното
щракване върху контрола автоматично добавя
манипулатора на събитие Click в класа на формата.
Приминете на страницата Form1.vb и модифицирайте
стойството Text и на обекта – бутон, и на обекта – форма. За
формата променете свойството Text на “Mirror Image”. За
бутона променете стойността на “&Clone Me!”. Можете да
познаете, че и формата, и бутонът са обекти, защото можете
да задавате техни свойства и виждате, че те наследяват
ноу-хауто за извършване на различни неща, например
имате възможност да променяте техните размери.
Забележка: Амперсандът (&), използван в свойството Text
на бутона, автоматично осигурява бърза клавишна
комбинация за напреднали потребители. Когато текстът се
визуализира в контрола, Visual Basic .NET добавя знак за
подчертаване на знака, непосредствено след амперсанда.
Потребителят може да натисне Alt плюс бързия клавиш, за
да симулира щракването върху бутона с мишката.
Оразмерете формата и бутона, така че да изглеждат
подобно на показаните на фиг. 2.
Формата като обект
Всички обекти се създават като идентични копия на техния
клас; те са огледални изображения. Вашата форма е
идеален пример за обект. Но след като създадете
инстанция на обект от ваш клас, обектът се отделя от всеки
3

Това е само предварителен преглед

За да разгледате всички страници от този документ натиснете тук.
Последно свалили материала:
ДАТА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПОТРЕБИТЕЛЯ
04 май 2021 в 10:55 студент на 31 години от София - УНИБИТ, факулетет - ИТ, специалност - Информационни технологии, випуск 2022
03 май 2021 в 18:10 студент на 32 години от София - УНСС, факулетет - Бизнес факултет, специалност - Публична администрация, випуск 2014
02 апр 2021 в 15:30 ученичка на 25 години от Исперих - ПГСС "Хан Аспарух", випуск 2015
03 мар 2021 в 08:38 студент на 30 години от София - УНИБИТ, факулетет - Библиотекознание и библиография, специалност - Библиотечен мениджмънт, випуск 2016
29 дек 2020 в 18:25 ученик на 24 години от София - 101 СОУ "Бачо Киро", випуск 2016
20 юни 2020 в 11:09 потребител
27 мар 2020 в 12:15 в момента не учи на 68 години от Айтос
09 дек 2019 в 20:24 студент на 34 години от Ямбол - ТУ -Ст.Загора ФТТ Ямбол, факулетет - факултет техника и технологии, специалност - АКС, випуск 2020
 
Домашни по темата на материала
Програмиране на C стандартно
добавена от tihomir82222a 24.11.2019
0
10
Обучение на невронна мрежа за разпознаване на обекти, с помощта на OpenCV
добавена от Underworld2009 06.08.2018
0
3
спешно! програмиране
добавена от ruslan93 25.05.2013
0
16
Програмиране на C++ с дек
добавена от elif.nedzhatin 02.12.2016
1
11
програмиране ц++ масив
добавена от gulusum 27.03.2015
2
8
Подобни материали
 

Задача по C++

24 окт 2006
·
616
·
1
·
208
·
220

Урок по програмиране на Английски език.
 

Програмиране - C и C++

12 дек 2007
·
1,142
·
155
·
36,823
·
846
·
1
·

С и С++ са най - важните световни програмни езици . Всъщност, за да бъдете професионален програмист днес означава опитност в тези два езика.Те са основата, върху която е изградено модерното програмиране. С беше изобретен от Денис Ричи през 1970г...
 

Основи на входно/изходния интерфейс в среда Windows

09 мар 2006
·
376
·
4
·
684
·
43
·
1

Работа с текст.. Клавиатура.. Мишка.. Таймер..Дъщерни контроли..
 

Създаване на програма

11 мар 2006
·
704
·
3
·
216
·
189

Да се състави програма, съдържаща следните функции: функция, записваща въведен от клавиатурата низ в текстов файл, функция, прочитаща символен низ от текстови файл функция, която обръща думите на въведен низ и ги прехвърля...
 

Проследяване изпълнението и настройване на програми на C/C++ с Turbo Debugger

16 мар 2006
·
153
·
8
·
690

Проследяване изпълнението и настройване на програми на C/C++ с Turbo Debugger - задачи с решения към тях.
1 2 3 4 5 » 11
 
Онлайн тестове по Програмиране
ПСТ-1
изпитен тест по Програмиране за Студенти от 3 курс
Тест по ПСТ-1 ТУ София, ИПФ Сливен. Всеки въпрос има само един верен отговор.
(Труден)
21
8
1
3 мин
28.05.2015
Програмиране и използване на компютрите
междинен тест по Програмиране за Неучащи от 1 клас
Тестът се състои от 21 въпроса върху кратка история на компютрите. Всички въпроси са затворени и изискват един верен отговор.
(Лесен)
21
11
1
4 мин
12.11.2014
» виж всички онлайн тестове по програмиране

Обектно-ориентирано програмиране във Visual Basic .NET

Материал № 4345, от 27 май 2006
Свален: 545 пъти
Прегледан: 173 пъти
Предмет: Програмиране, Информатика, ИТ
Тип: Лекция
Брой страници: 36
Брой думи: 6,065
Брой символи: 49,121

Потърси помощ за своята домашна:

Имаш домашна за "Обектно-ориентирано програмиране във Visual Bas ..."?
Намери бързо решение, с помощтта на потребители на Pomagalo.com:

Намери частен учител

Виторио Белоречки
преподава по Програмиране
в град София
с опит от  4 години
338 37

Николай Ненков
преподава по Математика
в град Варна
с опит от  2 години
493 89

виж още преподаватели...
Последно видяха материала
Сродни търсения