Големина на текста:
АнализНиколай Томов
Учебна задача:
Ескизна рисунка на глава по натура
със забрадка. Време за изпълнение
4 учебни часа. Формат на листа
46/55см. Материалвъглен.
Работа с линия, щрих и петно.
Свобода на линията, пластично
разнообразие на петната.
Вярно поместване и пропорции,
вярна анатомична рисунка,
характер на модела.
Пространственост и пластичност
при светлосянъчното изграждане.
Рисунката е на студент втори курс от специалност ПОИИ в ПУПаисий
Хилендарски “. На базата на критериите:
1.Композиция
-баланс
-големина във формата на листа
2.Пропорции
-общи пропорции (на общата форма)
-вътрешни пропорции (на детайлите)
3.Конструкция
-перспективни съкращения
-анатомична рисунка
4.Светлосянъчно изграждане
-локални стойности
-елементи на светлосянката
5.Пластичност и пространство
-разнообразие на петно, линия, щрих
-степенуване на полутоновете
може да се направи следния анализ.
Студентът е поместил вярно главата заедно с раменния пояс. Балансът леко
е нарушен , тъй като при това положение на модела (анфас), трябва да се
търси централно ориентирано изображение. Големината е добре намерена в
общия формат на листа. Съотношенията между големините на главата и
раменния пояс са верни, както и общите пропорции на главата (широчина
спрямо височина). Трите основни части на лицевия дял (чело, нос и частта
от носа до брадичката) са оразмерени правилно.
При конструкцията се забелязват някои пропуски. Надвеждните дъги и
страничните части на очните орбити не са изяснени достатъчно и това води,
до неяснота за широчината на челото. Основните плоскости изграждащи
главата са определени и вярно разположени спрямо хоризонталната
равнина. Анатомично вярно са заложени детайлите. Спазена е
симетричността на лицето, скулите, очите и устата спрямо централната
осева линия на главата. Очите изискват още изясняване на характерната им
форма. Ясното отделяне на локалния тон на лице, коса, дреха и шал ,
способства за намирането на ритмичността на общите обеми.
Подчертаването на характерните детайли , като петно и правилното им
изграждане, като обем, помага за изразителността на рисунката. Спазването
на тоналните степени при светлосянъчното изграждане допринася, както за
общия обем на главата , така и за пространственото разпределение на
детайлите в лицето. Може да се забележи несигурност при търсенето на
материалност, дължащо се на недостатъчно разнообразие на щриха и
полагането на петната. При лицето материалност е постигната, но при
разработката на тъканите липсва. Това е в резултат от недостатъчно
степенуване на полутоновете. Като цяло работата е на много добро ниво,
покриваща критериите на задачата.
Студентът използва умело възможностите на материала (въглен), както и
технологичните похвати за получаване на тонално петно разтриване,
отнемане, директно рисуване с материала, използване на рисунъчна линия.
Може да се направят следните методически изводи:
-прилагането на знанията по пластична анатомия и перспектива
способстват за успешното решаване на сложни пространствено-
пластични задачи, като рисуване на глава по натура.
-развиването на практически изобразителни умения, чрез
изпълнение на надграждащи се по сложност задачи, рисувани по
натура, (от прости геометрични тела към по-сложни форми), е
правилния подход за постигане на сръчност необходима при
рисуването на глава по натура.
-рисуването с въглен позволява по-бързо и по-цялостно да се
изпълни поставената задача.
Обучаемият може да избегне неточностите при композиране на модела,
като в началото направи по цялостен анализ и изводи за поместването. Чрез
самостоятелна работа с материала (въглен), да придобие сигурност при
полагането на петната , за постигане на разнообразие в материите.
Критериите използвани в анализа дават възможност за максимална
обективност, защото обхващат цялостно етапите при рисуване на глава по
натура и позволяват прецизност при оценяване на задачата.

Това е само предварителен преглед

За да разгледате всички страници от този документ натиснете тук.

Анализ на рисунка

Примерен анализ на рисунка. Ескизна рисунка на глава по натура със забрадка. Време за изпълнение – 4 учебни часа. Формат на листа 46/55см. Материал – въглен...
Изпратен от:
pavkata931
на 2018-06-18
Добавен в:
Анализи
по Изобр. изкуство
Статистика:
2 сваляния
виж още
Материалът се намира в следните категории:
Анализи по Изобр. изкуство от Велико Търново за Студенти в ВТУ от бакалавър несваляни с 3 страници Други
 
Подобни материали
 

Батикът - реферат

22 ное 2006
·
265
·
3
·
446
·
322
·
1

Батикът е една от техниките, прилагани в изобразителното изкуство, като той съставлява батиково яйце, батик върху хартия, батик с лепило и батик с плат.
 

Графитите - история, произход, смисъл

14 авг 2007
·
193
·
2
·
414
·
120

Днес ние свързваме графити с Ню Йорк ,американската хип-хоп култура, пренесена в Европа наред с много други “придобивки”.
 

Форми на работа по Изобразително изкуство

22 апр 2008
·
965
·
9
·
1,525
·
940
·
2

В педагогическата практика се използват разнообразни учебни форми на изобразителната дейност, които спомагат за осъществяване на целта и задачите на обучението. Чрез приложение на преобладаващата част от учебните форми в образователния процес...
 
Онлайн тестове по Изобр. изкуство
Тест по Изобразително изкуство за 6-ти клас
междинен тест по Изобр. изкуство за Ученици от 6 клас
Тестът е междинен и съдържа 10 въпроса, всеки от които има само един верен отговор. Предназначен е за ученици от 6-ти клас и покрива материала от първия срок, изучен по Изобразително изкуство.
(Лесен)
10
77
1
04.11.2016
История на изкуството
матура тест по Изобр. изкуство за Ученици от 12 клас
Общо подбрани въпроси за матурата по "История на изкуството". Част от тези въпроси се паднаха на матурата 2018 г. на НГПИД "Академик Д. Узунов'' град Казанлък. Включени са само въпроси от затворен тип, с един верен отговор.
(Лесен)
22
7
1
3 мин
15.07.2019
» виж всички онлайн тестове по изобр. изкуство

Анализ на рисунка

Материал № 1322981, от 18 юни 2018
Свален: 2 пъти
Прегледан: 17 пъти
Предмет: Изобр. изкуство
Тип: Анализ
Брой страници: 3
Брой думи: 533
Брой символи: 3,201

Потърси помощ за своята домашна:

Имаш домашна за "Анализ на рисунка"?
Намери бързо решение, с помощтта на потребители на Pomagalo.com:

Намери частен учител

Ваня Иванова
преподава по Изобр. изкуство
в град Варна
с опит от  2 години
86 15

Ина Николова
преподава по Изобр. изкуство
в град София
с опит от  3 години
1 172 28

виж още преподаватели...
Последно видяха материала
Сродни търсения