Ирина Димитрова
преподава по Музика
в град Варна
Големина на текста:
4 Elements (The Hip-Hop History In Facts)
PART 1 (deejaying)
Clive Campbell-младеж от Kingston,Ямайка през 1967 пристига в
западен Bronx-квартал на New York.Негов приятел от училище
започва да го нарича Hercules,заради неговата мощна физика.
Clive бързо се потапя в уличния живот на Bronx и не след дълго се
запалва по манията,която тресе всички тийнейджъри в
квартала-драскане на прякоринаричани tags.Clive съкращава
Hercules на Herc и за да бъде в крак с модатаприбавя едно Kool
отпред,по прототип на известния по това време графити драскач
Super Kool.Получилата се комбинация Kool Herc той започва да
използва,като свой tag.
През 1973 той открива ново призвание и това е да стане
DJ.Иницялите DJ са съкращение от Disco Jockey,което означава
Диско Водещ.И така диско водещият Kool Herc започва да
организира партита,било то в някой клуб или просто в парка пред
блока.Постепенно Herc разбрал,че тълпата танцува най-усилено в
тази част от парчето,където китарите,баса и всички останали
инструменти спират и остава чист beat.Тези откъси от парчетата
обаче винаги били доста къси (около 30 секунди),затова Kool Herc
измислил начин да ги удължава,колкото му е нужно.Използвайки
аудио миксер и два грамофона с плочи с едни и същи парчета на
тях DJ Kool Herc отново и отново преливал звука от единия
грамофон в звука от другия и обратно,като пускал по няколко
пъти 30-те секунди с чистия beat.Taзи техника станала известна,като
break-beats и била началото на днешния deejaying-a,такъв какъвто
го познаваме в наши дни.
Друга техника,която допринесла много за развитието на deejaying-a
била scratching-a или както сме свикнали да я наричаме-скречове.
Тази техника била изсмислена от Grand Wizard Theodore и се състояла
в това да се върти плочата назад и напред с ръка,докато иглата е в
спусната позиция.По този начин DJ Theodore превърнал грамофона в
музикален инструмент.
Друг виден пионер в deejaying-a e DJ Grand Master Flash.
Той е създател на punch phasing техниката,при която от единия
грамофон се вкарват малки парчета от една песен,докато на другия
тече друга песен.Някои дори са на мнение,че именно Flash е
откривателя на скречовете,а не Theodore.Flash е и първият DJ,
който използва beat box-машина,която възпроизвежда електронен
beat.По-късно ще се появят рап групи,в които ще има членове
наричащи се human beat boxes-хора,които правят beat използвайки
устните,устата и гърлото си.
За да разнообразява празния beat Kool Herc започнал да рецитира
импровизирани рими на микрофона.В началото това били просто поздрави
към приятели,а по-късно и цели фрази,които публиката повтаряла.
Това била техниката наречена tоаsting,която Herc донесъл със себе
си от Ямайка.С времето Кооl Herc решил да се концентрира върху
deejaying-a и оставил с реденето на рими да се занимават двама
негови приятели-Coke La Rock и Clark Kent.
Това което La Rock и Kent правели по-късно ще бъде наречено
просто рап,но по онова време го наричали emceeing,a хората които
го правели MC-та.MC накратко идва от Master of Ceremony-в
буквален превод Господар на Купона или с други думи,човекът
който води партито.МС-тата били неразделна част от
кварталните купони,където всеки можел да излезе на микрофона
и да покаже какво умее.
Друг елемент с постоянно присъствие на тези партита били break
танцьорите (break dancers).Името break dancers за пръв път било
използвано на купоните,които организирал Kool Herc,защото така
били наричани хората,които танцували на неговите break-beats.
Голяма част от новите break танцьори,наричани за кратко b-boys
(идва от beat boy,break boy и Bronx boy) били членове на гангстерски
банди,които открили в break dance-a нов и доста по-безобиден начин
за конфронтация и доказване на превъзходство.
PART 2 (Graffiti/Writing)
Активността на гангстерските банди,която в началото на 70-те била
в своя пик е една от основните причини за появата на изкуството
наречено Graffiti или Writing.Всъщност по онова време било трудно
да се нарече изкуство,защото си е било чиста проба вандализъм.
Членовете на гангстерските банди използвали графити,за да
оставят предупреждения към враговете и съюзниците си и най-вече,
за да маркират територията си посредством своите tag-ове.
Най-голям тласък за развитието на графитите (още през 60-те)
дават откриването на спрейовете крилон,наричани от драскачите
Оrange Crush и първите водоустойчиви маркери flow-masters.
За разлика от deejaying-a и emceeing-a е трудно да се каже кой е
дал началото на graffiti-те,но със сигурност може да се каже кой
ги е направил известни-TAKI 183.
TAKI 183 е бил tag-a на едно гръцко хлапе-Demetrius,което имало
прякор Taki и живеело в Bronx на 183-та улица.Taki явно бил обладан
от фикс идеята да надраска своя tag на всяка глатка повърхност,
която може да се намери в Bronx,защото през 1971 Taki
(и най вече неговият tag) бил толкова нашумял,че чак New York Times
се заинтересовали от него и решили да му вземат интервю.Това
интервю била повратна стъпка в историята на графитите,тъй като
неговото публикуване вдъхновило стотици хлапета да тръгнат
по стъпките на Taki и да обсипят целия град със своите tag-ове.
Най-големи щети били нанесени на метро-станциите и най-вече
на вагоните.Драскането на tag-ове се превърнало в обрисуване
на цели вагони композиции на метрото.За периода 70-та до 80-та
година New York-ските транспортни власти трябвало да похарчат
близо 150 милиона долара за почистване на вагоните и изграждане
на охранителни системи против драскачите.
С годините се обособили отделни graffiti crew-та.Когато член на
банда рисувал свой графит той оставял вече не само своя tag,но и
иницияли наречени inds,с които показвал към коя банда принадлежи.
Членствата в различни банди не били взаимно изключващи се,имало
драскачи,които членували в две или повече банди наведнъж.
С времето започнали да се отличават и различни стилове в рисуването,
като arrow,bubble,wild style,свързване на буквите с throw out,използване
на триизмерност и т.н.Всеки се опитвал да бъде орегинален и да създаде
свой собствен стил,но малко успявали.Тези които все пак го правели
получавали голяма известност и били наричани masters,а тези които
копирали чужди стилове били наричани toys.
Eто и някои от най-известните драскачи на 70-те:
Phase 2 (създателя на стиловете arrow и bubble) Caine 1
(човека,които пръв изрисувал цял влак),Blade,TRACY 168,
Dondi,Kase 2 и др.А някои от по-известните графити crew-та са:
Independent Writers (чийто член е Super Kool),Wanted (основана от TRACY 168),
Еx-Vandals,the Magic,Inc.,the Mad Bombers,the Death Squad и др.

Това е само предварителен преглед

За да разгледате всички страници от този документ натиснете тук.

История на Хип Хоп музиката

Описва развитието на Хип Хоп културата в нейните 4 елемента: Диджейинг , Биитбоксинг, Брейденс и Рап музика...
Изпратен от:

на 2008-04-15
Добавен в:
Общи материали
по Музика
Статистика:
114 сваляния
виж още
 
 
Онлайн тестове по Музика
Тест по музика за 6-ти клас
състезателен тест по Музика за Ученици от 6 клас
Тест по музика, предназначен за подготовка на ученици от 6-ти клас. Всички въпроси имат само по един верен отговор.
(Лесен)
12
255
1
05.07.2013
Входно ниво по музика за 7-ми клас
входен тест по Музика за Ученици от 7 клас
Тестът обхваща въпроси от целия изучен материал, като може да се ползва и като изходно ниво по музика за 6-ти клас. Всеки въпрос има само един верен отговор.
(Лесен)
10
409
1
04.12.2015
» виж всички онлайн тестове по музика

История на Хип Хоп музиката

Материал № 129877, от 15 апр 2008
Свален: 114 пъти
Прегледан: 68 пъти
Качен от:
Предмет: Музика
Тип: Общ материал
Брой страници: 7
Брой думи: 1,549
Брой символи: 11,652

Потърси помощ за своята домашна:

Имаш домашна за "История на Хип Хоп музиката"?
Намери бързо решение, с помощтта на потребители на Pomagalo.com:

Намери частен учител

Борислав Борисов
преподава по Музика
в град Пловдив
с опит от  5 години
1 102 5

Ирина Димитрова
преподава по Музика
в град Варна
с опит от  30 години
41 5

виж още преподаватели...
Последно видяха материала
Сродни търсения