Големина на текста:
Запознаване с Ардуино и средата за програмиране
за Аурдино (IDE)
Основни сведения:
Ардуино е малка платка с огромни възможности и отворен код. Снабдена с мощни
ATmega микроконролери, Ардуино изпълнява ролята на "мозъка" на роботи и
интерактивни проекти. Ардуино може да "усеща" заобикалящия го свят с помощта на
различни сензори (напр. за звук, светлина, докосване, движение и др.) и да реагира на
промени в заобикалящата среда (напр. като задвижва електомотори и командва уреди
издаващи звук или светлина).
Ардуино е платформа за хоби роботика и физикъл компютинг проекти, базирана на
входно-изходна платка и среда за програмиране близка до езика Processing/Wiring.
Ардуино може да се използва за създаване на самостоятелни интерактивни
предмети или да си взаимодейства с външни софтуерни програми като Flash, Processing,
MaxMSP, PureData.
Средата за програмиране, която също е с отворен код, може да бъде свалена
безплатно за Windows, Mac OS X и Linux.
Ардуино се различава от останалите подобни платформи на пазара по това че:
? Платформата е разработена в образователна среда, което я прави идеална за
бързо навлизане в материята от начинаещи.
? Работи под различни операционни системи – Windows, Mac, и Linux
? Средата за програмиране е базирана на езика Processing.
? Програмира се през USB кабел, а не през сериен порт. Това е особено
полезно тъй като повечето съвременни компютри нямат сериен порт.
? Софтуерът и хардуерът са с отворен код – ако желаете може да свалите
схемата от сайта на Ардуино, да си закупите частите и сами да си сглобите
платката без да плащате нищо на създателите на Ардуино.
1
? Платката е абсолютно достъпна и струва около 60 лева, а подмяната на
изгорял чип около 15 лева, така че да можете да си позволите да правите
грешки.
? Има изградено и силно общество от ентусиасти и съответно много хора,
които биха могли да ви помогнат при нужда.
Приложения:
Разработена в образователна среда, платформата Ардуино, която освен
платката включва и среда за програмиране (IDE), е лесна за използване и
изключително подходяща за тези които навлизат в света на роботиката и
интерактивните проекти. Въпреки лесната употреба, Ардуино е много мощна
платформа с хиляди приложения, което я направи най-популярната сред "направи си
сам" ентусиастите по света за последните години. Използвана е за най-различни
проекти като например:
? Контролери за компютърни игри
? Музикални инструменти
? Ходещи роботи
Схема:
2
14 Цифрови входно-изходни (I/O)пина (пинове 0-13), които могат да бъдат входове
или изходи в зависимост от това как са зададени чрез софтуерната програма. Те
могат да приемат сигнали от on/off сензори; или да подават напрежение от 5 волта.
Шест от тях (цифровите I/O портове) могат да се използват като PWM (ШИМ)
1
изходи.
6 Аналогови входа (пинове 0-5), които приемат аналогови стойности (т.е.
замервания за ел. напрежение) и ги превръщат в число от 0 до 1023. Те могат да
приемат показания от аналогови сензори.
3 Аналогови изхода (пинове 9, 10 и 11), те са 3 от цифровите пинове, на които
може да бъде зададено да изпълняват ролята на аналогови изходи.
1 широчинно-импулсна модулация - Pulse width modulation
3

Това е само предварителен преглед

За да разгледате всички страници от този документ натиснете тук.

Запознаване с Ардуино и средата за програмиране за Аурдино (IDE)

Aрдуино е малка платка с огромни възможности и отворен код. Снабдена с мощни АТmega микроконролери, Ардуино изпълнява ролята на "мозъка" на роботи и интерактивни проекти...
Изпратен от:
Ангелова
на 2017-03-09
Добавен в:
Теми
по Програмиране
Статистика:
51 сваляния
виж още
Материалът се намира в следните категории:
Теми по Програмиране за Ученици несваляни с 7 - 10 страници Други
 
Подобни материали
 

Програмиране - C и C++

12 дек 2007
·
1,127
·
155
·
36,823
·
823
·
1
·

С и С++ са най - важните световни програмни езици . Всъщност, за да бъдете професионален програмист днес означава опитност в тези два езика.Те са основата, върху която е изградено модерното програмиране. С беше изобретен от Денис Ричи през 1970г...
 

Задача по C++

24 окт 2006
·
614
·
1
·
208
·
203

Урок по програмиране на Английски език.
 

Развитието на информационните технологии

29 мар 2006
·
4,405
·
79
·
11,530
·
1,170
·
1
·
5

Увод..Съпоставка между основни моменти от дипломната работа в контекста на общото развитие на информационните технологии...Съдържание на дипломната работа..
 

Как да си направим сайт на РНР

18 мар 2006
·
1,805
·
6
·
491
·
104
·
1

Избор на хостинг.. Настройки.. Попълване..снабдяване с FTP Програма..Тестване...
 

Запознаване със средата на Visual C++: разработка на конзолно приложение

11 апр 2006
·
309
·
10
·
1,429
·
24

Целта на настоящото упражнение е да запознае студентите с използването на средата за създаване на приложение, работещо под конзолата на Windows и използването на езика С за тази цел. Накратко ще бъдат разгледани основните принципи за работа със средата
1 2 3 4 5 » 11
 
Онлайн тестове по Програмиране
Програмиране и използване на компютрите
междинен тест по Програмиране за Неучащи от 1 клас
Тестът се състои от 21 въпроса върху кратка история на компютрите. Всички въпроси са затворени и изискват един верен отговор.
(Лесен)
21
11
1
3 мин
12.11.2014
Програмиране С++
изпитен тест по Програмиране за Студенти от 3 курс
Тестът включва въпроси върху указатели, програмиране С++, структури от данни. Всички въпроси са затворени и изискват само един верен отговор.
(Труден)
20
13
1
4 мин
02.10.2014
» виж всички онлайн тестове по програмиране

Запознаване с Ардуино и средата за програмиране за Аурдино (IDE)

Материал № 1276810, от 09 мар 2017
Свален: 51 пъти
Прегледан: 48 пъти
Предмет: Програмиране, Информатика, ИТ
Тип: Тема
Брой страници: 10
Брой думи: 738
Брой символи: 4,227

Потърси помощ за своята домашна:

Имаш домашна за "Запознаване с Ардуино и средата за програмиране ..."?
Намери бързо решение, с помощтта на потребители на Pomagalo.com:

Намери частен учител

Виторио Белоречки
преподава по Програмиране
в град София
с опит от  4 години
267 32

Николай Ненков
преподава по Програмиране
в град София
с опит от  6 години
432 78

виж още преподаватели...
Последно видяха материала