Михаела Петрова
преподава по Музика
в град София
Големина на текста:
МАРИЯ КАЛАС
Една дива, освен да пее и изпълнява роли, трябва да е богиня във
всекидневния живот.”
Много съм стеснителна. Никога не се осмелявам да покажа чувствата си
към хората. Вземат ме за горделива и бездушна дива. И тогава още повече
се затварям в себе си.”
Родена на 2 декември 1923 г. в Манхатъм, Ню Йорк, в семейството на
гръцки преселници. Майка й Евангелия изпитала огромно разочарование, че
Мария не е момче (Семейството има вече едно момиче.) и заради това 4
дена не пожелала да види новородената си дъщеря. Между двете никога не
се заражда истинска обич. Мария изпитва истинска привързаност към баща
си, от когото много рано е откъсната. Когато е на 4 години, майка й
открива прекрасния й глас, купува механично пиано и започва да учи
дъщерите си на гръцки и американски песни. След години Мария споделя:
Майка ми реши, че съм готова да пея, макар тогава да бях само на 4.
Поради тази причина винаги съм обичала и мразела белкантото. Никога не
съм имала детство, майка ми не ме разбираше, а баща ми го нямаше да ми
помогне.”
Мария мразела да се оглежда в огледалото, където виждала едно прекалено
пълно момиче с очила. Била комплексирана, но майка й я принуждавала да
излиза пред публика. Тази несигурност останала за цял живот у певицата.
През 1937 госпожа Калас се връща в Гърция с дъщерите си. Тя желае да
покаже момичето чудо в родината, като разчитала на щедростта на
роднините, за да покрие разходите за уроците по музика. Но Мария е много
малка, за да бъде записана в Атинската консерватория, най-престижната в
страната. Успяла да я запише в Националната консерватория, като
фалшифицирала възрастта на дъщеря си. Девойката спечелила стипендия.
Започнал период на усърден труд и саможертви. В края на годината Мария
получила така желаното място в Атинската консерватория. На нейното
бъдеще повлияла Елвира Идалго. Педагожката вижда пред себе си
занемарена девойка с лице с акне, очила с дебели стъкла и наднормено
тегло, която гризе ноктите си от притеснение. Но щом я чула да пее, си
дала сметка, че от нея ще стане невероятен изпълнител. От тоя момент
госпожа Идалго става преподавателка, приятелка и наставница на Мария.
Дотогава я смятали за мецосопрано, но Елвира й помогнала да стигне най-
високите тонове на сопрановите певици. Дебютът й бил с малка роля в
оперетатаБокачона Супе. За първи път, благодарение на оценката на
публиката, Мария се почувствала професионална певица.
През лятото на 1942 година триумфирала на сцената на Атинската опера в
Тоска” (изпълнителката на главната роля се разболяла и на девойката
предложили да я замести). След това представление получава признание
като една от най-добрите певици в страната. Но договорът й с операта
приключил. В този момент получава писмо от баща си, в което има сто
долараподарък за рождения й ден. С тези пари в джоба и малко багаж
младата певица отплавала за САЩ. Била убедена, че пред нея ще се
отворят много врати, включително наМетрополитън опера”.
Жадуваният успех нямало да дойде нито лесно, нито бързо. За щастие
успяла да си уреди прослушване при директора на Метрополитън”, където
изпялаКаста дива”. Господин Джонсън предложил на непознатата певица
главни роли в две опери, които тя отказалане искала да рискува да пее
въвФиделиона английски, нито да играе крехко японско момиче в
Мадам Бътерфлай”, при положение, че тежи 90 килограма.
За щастие се запознала с артистичния директор на фестивала на Верона
тенорът Джовани Дзенатело. В Ню Йорк той търсел сопрано за нова
продукция – „Джоконда”. За Мария това е големият шанс за дебют в
Италияродината на белкантото. Тук се запознава с мъжа, който става
неин съпруг и импресариоДжовани Менегини, и от първия миг се
почувствала привлечена от него.
На генералната репетиция певицата претърпява инциденттъй като е
късогледа, а не може да носи очила на сцената, изкълчва глезена си.
Публиката, присъствала на репетицията, така и не разбрала за фаталното
падане на певицата, която използвала инцидента, за да придаде още по-
голям драматизъм на образа.
През следващите години Мария изпълнява опери, отличаващи се с
необикновена трудност на сцените на италиански градове. Способна е да
научи всяка роля с невероятна скорост, владее всички жанрове и се справя
с опери, които дълго време не са поставяни поради трудността, която
представляват. Във Флоренция дебютира сНормана Белини, която
бележи живота й и носи едни от най-сладките моменти в кариерата й.
Ролята на Норма тя изпълнява 80 пъти.
Все ощеЛа СкалаиКовънт Гардънне й предлагат сцените си. Ала
репутацията й расте. На 20 май 1949 година за първи път излиза на сцената
в Буенос Айрес сТурандот”. Публиката била покорена, а критиката я
възнесла до висотата на богиня. Договорите започнали да валят, била се
превърнала в една от най-обещаващите певици в света. През 1950 г.
открила сезона във Венеция сНорма”. След турне в Мексико подготвила
главната роля на комичната операТурчинът в Италияот Росини,
предложена й по настояване на режисьора Лукино Висконти. Великият
италианец отдавна мечтаел да постави опера. Когато през 1948 г. видял
Калас в Римската опера, той мислел как да работи с нея, един истински
сценичен звяр”. Мария се възхищавала на артистичната чувствителност на
този привлекателен и начетен мъж с аристократичен произход. Лукино
смятал Мария заединствена и необикновена по рода си драматична
актрисаи я подкрепял на сцената. Малцина знаели, че без очила Мария
била почти сляпа. Висконти й вдъхнал такава сигурност, че по време на
изпълненията никой да не забелязва този недостатък.
През 1951 г. Калас осъществила мечтата си да пее вЛа Скала”, където
подписала договор като най-важната изпълнителка. Тя вече била най-
добрата в света. След тази оферта последвала другаотКовънт гардънв
Лондон. На 28 години Калас била постигнала мечтата си да работи големи
продукции с най-добрите диригенти и режисьори в света. Но не си давала
сметка, че съпругът й като неин агент контролира изцяло кариерата й. Той
си позволявал лукса да отхвърля отлични предложения и да иска много
високи хонорари за участията й, което се оказва много вредно за кариерата
й.
През 1953 г. певицата претърпяла преобразяване, което се превърнало в
част от легендата за нея. Решила да отслабне. Главоболието и замайването,
от които страдала, се дължали на наднорменото й тегло. Топяла килограми,
жънела успехи вЛа СкалаиКовънт гардън”.
През 1954 г. за пръв път пее в САЩ. Пресата била смаяна от новия
неузнаваем вид на сопраното. Новата Калас била сияйна и стройна жена,
която носела с класа вталените дрехи на Живанши и Диор. Била се
превърнала в магнетична красавица. През есента на 1956 г. „Метрополитън
открива сезано снай-значимото драматично сопрано в света”. През 1957 г.
била не само най-прочутата оперна певица, на и главно действащо лице в
светския живот. На едно празненство се запознава с Аристотел Онасис
корабен магнат, мултимилионер, грък. Калас, на 33 години, и Онасис, 20
години по-възрастен от нея, разговаряли оживено на гръцки и оставили
впечатлението, че си допаднали от първия миг. Аристо бил женен от 11
години за Тина Ливанос, една от най-красивите жени на своето време, но
връзката им вече не била щастлива. Онасис започнал да й изневерява, а тя
му отговорила със същото.
През януари 1958 г. Мария трябвало да изпълни звездната си роля в
Норма”. Гласът й не бил в добро състояние и тя не могла да излезе във
второ действие. Публиката я освиркала. Това й се случвало за първи път.
В края на годината дебютирала в Париж с концерт, превърнал се в най-
голямото събитие във френската столица. Хонорарът й е 5 милиона франка,
а сред публиката има и короновани особи. Тук са и семейство Онасис.

Това е само предварителен преглед

За да разгледате всички страници от този документ натиснете тук.

Мария Калас

"Една дива, освен да пее и изпълнява роли, трябва да е богиня във всекидневния живот”...
Изпратен от:
антония тошева
на 2017-01-10
Добавен в:
Биографии
по Музика
Статистика:
4 сваляния
виж още
Материалът се намира в следните категории:
Биографии по Музика за Студенти несваляни с 4 страници Други
 
Подобни материали
 

История на музиката - 1 част

04 дек 2006
·
809
·
8
·
2,289
·
524
·
2

Произход и социални функции на музикалното изкуство. Сведения за праисторическата музикална култура.
 

Карл Мария фон Вебер

19 ное 2008
·
70
·
7
·
1,215
·
58

Романтичната опера най-рано се развила в Германия. В началото на ХІХ век въпросът за съвременно оперно изкуство, което да отговаря на демократичните и национални стремежи на немския народ, бил поставен с особена острота...
 

Музикална култура

23 окт 2008
·
786
·
37
·
11,048
·
1,455
·
1

История на българската музикална култура.
 

Развитие на българското музикално изкуство през Възраждането

11 сеп 2008
·
656
·
17
·
4,608
·
814
·
1
·
1
·

Развитие на църковна музика,селска народна песен, хайдушката песен, градски възрожденски песни, любовно-лирически песни, училищни песни.
 

Българска опера

11 авг 2008
·
166
·
18
·
2,033
·
146

След Освобождението на България през 1878 година в страната ни започва бурно развитие в социално, икономическо и културно отношение. Стремежът на новото поколение към просвета и култура го изпраща извън границите на страната ни, където се запознава с...
1 2 »
 
Онлайн тестове по Музика
Тест по музика за 6-ти клас
входен тест по Музика за Ученици от 6 клас
Тест по музика за 6-ти клас. Два от въпросите имат повече от един верен отговор.
(Лесен)
17
857
3
19.10.2012
Тест по музика за 7-ми клас
изходен тест по Музика за Ученици от 7 клас
Изходен тест по музика за 7-ми клас. Въпросите имат само един верен отговор.
(Лесен)
10
204
2
14.02.2013
» виж всички онлайн тестове по музика

Мария Калас

Материал № 1268176, от 10 яну 2017
Свален: 4 пъти
Прегледан: 3 пъти
Предмет: Музика
Тип: Биография
Брой страници: 4
Брой думи: 1,391
Брой символи: 7,843

Потърси помощ за своята домашна:

Имаш домашна за "Мария Калас"?
Намери бързо решение, с помощтта на потребители на Pomagalo.com:

Намери частен учител

Ирина Димитрова
преподава по Музика
в град Варна
с опит от  30 години
8

Михаела Петрова
преподава по Музика
в град София
с опит от  1 години
67

виж още преподаватели...
Последно видяха материала
Сродни търсения