Големина на текста:
ПУШКИН И БАЛЕТНИЯ ТЕАТЪР
От момента на появяването на първият Пушкинов балет е
минало почти половин век. Без преувеличаване може да се каже, че да
се проследи еволюцията на Пушкиновите балети – значи да се
проанализират основните тенденции и направления в руската
хореография.
И така всеки негов спектакъл движел цял ред нови
художествени търсения, имащи огромно значение за театралната
практика на своето време. Тези проблеми и въжделения били свързани
с драматургията, с външния облик на спектакъла и неговата
пластическа партитура, с естествената и органична сила в класическия
и народен танц. Последният проблем бил актуален за хореографията на
30
те
години на ХХ век, а именно балетмайсторите в народните танци
търсели обновяване в танцовата лексика. Пушкиновите балети не само
обогатявали репертоара на определения исторически период, но много
от тях способствували за формирането на нова естетика в
хореографското изкуство и утвърждаването на самобитните черти в
руската класическа школа.
Изучаването опита на руския и световен балет в сценичното
въплащение на образите на великия поет не ще бъде безинтересно в
театралната практика.
“ТАМ И ДИДЛО СЕ Е ВЕНЧАЛ СЪС СЛАВА”
Пушкин и театъра.
Пушкин е бил гениален театрален зрител на своята епоха. И в
детството си и в дните на безоблачната си лицейска младост и на
южното заточение поета се е увличал от театъра.
Пушкин и неговите приятели обикновенно се разполагали в
лявата част на партера и затова актьорите ги наричали “ляв фланг”.
На пръв поглед може да се каже, че театърът е бил част от
светските развлечения, на които младият Пушкин се бил отдал след
лицея. Даже брат му е писал, че Пушкин “са го увличали ту големият
свят, ту шумните пиршества, ту задкулисните тайни”.
Още от тогава поета успял да проникне в дълбочините на
сценичното изкуство, определяйки особеностите в талантите на
артистите и недостатъците в драматургията.
Обширните театрални връзки, запознанството му с известни
драматурзи и актьори помагат на Пушкин в усвояване на законите на
сцената. Особено много Пушкин е научавал по време на посещенията
си в “Шаховския бардак”, където се събирали известни актьори,
драматурзи, любители на театралното изкуство и др.
Литературата и театъра през 20
те
години били свързани
непосредствено с декабристите, които отразяват тяхната философия и
естетическите им вкусове. Те горещо приветствували произведенията,
в които се осмивали обществените пороци и се осъждат тираните и
деспотите.
Пушкин бил член на литературния кръжок, той бил не само
поклонник на театъра, но бил и близък приятел и съветник на
драматурзите и актьорите. Той бил активен участник в театъра,
превеждал чуждестранни пиеси, и помагал при подготовката на
театъра.
Свободолюбивите идеи, които пронизвали романтическите
спектакли на Дидло били близки по дух на прогресивните слоеве в
Руското общество.
“Драматургическата напрегнатост” и “страстност в новите
балети на Дидло”, дълбокият и сложен вътрешен свят на неговите
герои, стремежа му да създаде определен национален колорит,
доближаващ хореографските произведения до утвърждаващия се
литературен стил.
Най – големите значителни преубразования и реформи на
театъра през първата четвърт на XIX век исторически са свързани с
името на Пушкин.
Най – важното в играта на руските актьори, поета считал
искреното вълнение и вдъхновение, умението на актьорите свободно да
жестикулират.
Пушкин издигнал най – важното, най – сложното, той
заговорил за актьорското изкуство, за националния изпълнителски
маниер.

Това е само предварителен преглед

За да разгледате всички страници от този документ натиснете тук.
Последно свалили материала:
ДАТА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПОТРЕБИТЕЛЯ
19 юни 2021 в 16:42 студент на 20 години от Стара Загора - Тракийски университет, факулетет - Педагогически факултет, специалност - Предучилищна и начална училищна педагогика, випуск 2022
21 май 2019 в 13:31 студент на 32 години от София - СУ "Св. Климент Охридски", факулетет - Факултет по журналистика и масови комуникации, специалност - Връзки с обществеността, випуск 2019
 
Подобни материали
 

Библиотечен фонд

11 юни 2007
·
359
·
3
·
674
·
235

Библиотечен фонд; определение, принципи на изграждане; първичен и вторичен подбор; ядро на фонда и особености на състава му в публичните и научните библиотеки.
 

Възникване на първите университетски библиотеки в света и у нас

11 юни 2007
·
167
·
3
·
542
·
65

Възникване на първите университетски библиотеки в света и у нас; функции на съвременните университетски библиотеки
 

Възникване на националните библиотеки

11 юни 2007
·
177
·
3
·
819
·
60

Възникване на националните библиотеки; водещи национални библиотеки в света и у нас; функции Русия, Германия, САЩ, Великобритания и България
 

Изкуството - защо го има ?

06 фев 2008
·
91
·
3
·
646
·
48

Изкуството, както всичко останало има своята история, историята му е дълга и променяща се, по-дълга от историята на света. То е като приказка живееща околу нас и постоянно променяща се чрез нас.
 

Що е изкуство?

17 май 2008
·
115
·
7
·
891
·
100

Oсновни схващания за изкуството,възгледи за естетическото мислене т.н. ...
1 2 3 4 5 » 11
 

Пушкин и балетния театър

Материал № 12412, от 14 дек 2006
Свален: 142 пъти
Прегледан: 133 пъти
Качен от:
Предмет: Културология
Тип: Реферат
Брой страници: 47
Брой думи: 6,134
Брой символи: 51,688

Потърси помощ за своята домашна:

Имаш домашна за "Пушкин и балетния театър"?
Намери бързо решение, с помощтта на потребители на Pomagalo.com:

Последно видяха материала
Сродни търсения