Големина на текста:
СОФИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ “СВЕТИ КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ”
ФАКУЛТЕТ ПО ЖУРНАЛИСТИКА И МАСОВА КОМУНИКАЦИЯ
Катедра “История и теория на журналистиката”
Анализ на телевизионно
предаване
(Курсова работа по учебна дисциплина Съвременна българска журналистика)
Изготвил: Научен ръководител:
Веселин Антонов Вълчев (доц. д-р Мария
Дееничина)
Специалност: Журналистика
Курс: Втори
Фак. №: 17956
УВОД
Да започнем с малко теория и факти - „Шоуто на Слави” е българското
вечерно токшоу с най-силно развит творчески инструментариум по редици
причини – солиден творчески потенциал и професионален опит на
водещия, дълъг телевизионен живот на предаването, което е предпоставка
за стремеж към реализация на нови аспекти и идеи за обогатяване на
творческия инструментариум. Неговата самоопределеност е „ток шоу”,
защото телевизионното ток шоу е предаване, в което един гост или група от
събеседници, под ръководството на водещ, се събират заедно в студио, за
да дискутират различни теми. В телевизионното ток шоу често гостуват
известни личности, които говорят за работата или личния си живот, като
например – за техните най-нови филми, тв предавания, музикални записи
или нещо друго, което биха искали да представят на публиката. Водещите
обикновено са комици, които стартират шоутата със сатирични монолози.
Ток шоутата често се идентифицират спрямо името на техния водещ.
Популярността на предаването е производна на харизмата на водещия.
Анализът показва, че „Шоуто на Слави” изпълва критериите на ток шоуто.
И затовабез колебание може да бъде направен категоричен извод, че
преобладаваща част от предаването „Шоуто на Слави” е диалогична.
В „Шоуто на Слави” водещият прави най-добрите изпълнения на монолог,
диалогът между водещи и/или колеги от бенда също е конструктивен за
настроението в шоуто, То се осъществява по модерна таблоидна формула
и разгръща рубрикирането с речева анимация, външни репортажи, смешни
кореспондинции. В „Шоуто на Слави” се използват извадки от вестници и
в значително по-малка степен – аудиовизуални кадри. Типичният похват за
осъществяване на хумористичен коментар в „Шоуто на Слави” е
актьорският скеч. Развлекателната същност на „Шоуто на Слави” като
цялостна композиция на редакционното съдържание показва, че една
значителна част от всяко издание е посветена на разговори по различни,
понякога доста сериозни и злободневни теми от съвременния обществен
живот – политика, култура, спорт, шоубизнес и др.
Шоуто на Слави” е пример за български образец на класическо вечерно
токшоу с достатъчно дълъг телевизионен живот, за да имат критично
основание последващите го предавания от същия формат да се опитват да
поддържат подобно ниво и да разкриват нови ниши в творческия
инструментариум.
Опростеният модел на едно вечерно ток шоу включва:
1. Монолог на водещия – стенд-ъп комедия;
2. Хумористичен прочит на най-важното от деня;
3. Смешни рубрики или скечове;
4. Едно или две интервюта с популярни гости;
5. Изпълнение на живо на гост-музикант или смешна история за финал от
водещия.
Телевизионните критици отчитат значителна разлика в конструирането на
вечерните токшоу формати в зависимост от харизмата и кариерното
развитие на водещото лице – едно е шоуто, когато негова емблема е комик,
съвсем друго, ако начело на продукцията се изявява журналист, сценарист
или певец. Вечерното токшоу е концептуално предаване с особен
творчески статут за човека, който го води. Често възниква въпросът
предаването ли прави водещия eмблематичен или водещият определя
съдбата на предаването.
Както знаем в „Шоуто на Слави“ – водещият е този, който прави шоуто
емблематично, Свидетели сме на много замествания на титулярния водещ
със сценаристи, ко-водещи от бенда и т.н., но самата атмосфера на шоуто
тогава не е същата. Значимостта на професионалната роля на водещия в
шоуто е голяма. Състои се в това,че водещият на такова вечерно токшоу
развива най- широк диапазон на творчески потенциал в професионалната
роля на телевизионен водещ-комик, защото носи преимуществата на
необходимото за комедийна форма скечово-сценично поведение. Това
показва и „Шоуто на Слави” - Слави Трифонов е водещият с най-
пълноценно развит творчески потенциал, при него е отчетен най- висок
индекс на водещия. Ежедневният ритъм на работа в в продължение на
повече от 10 години създава условия за водещия да разгърне творческия си
потенциал. Актуална е взаимозависимостта между водещия и предаването

Това е само предварителен преглед

За да разгледате всички страници от този документ натиснете тук.

Анализ на телевизионно предаване

Анализ на телевизионно предаване - Анализ на 5 последователни епизода от предаването. В тази курсова работа са анализирани 5 последователни епизода на "Шоуто на Слави"...
Изпратен от:
vesko177
на 2016-02-14
Добавен в:
Курсови работи
по Журналистика
Статистика:
82 сваляния
виж още
Материалът се намира в следните категории:
Курсови работи по Журналистика от София за Студенти в СУ "Св. Климент Охридски" от факултет фжмк специалност Журналистика бакалавър несваляни с 11 - 20 страници Други
 
Подобни материали
 

Телевизията

07 май 2008
·
489
·
8
·
1,045
·
192

Проследявайки историята на телевизията още от самото и начало, като „великото откритие” от света на техниката до наши дни, ще забележим постепенното и превръщане в основно средство за комуникация.
 

Списание "Съвременна журналистика"

01 юни 2008
·
167
·
8
·
1,338
·
118

Това е курсова работа върху списанието, как се е развило през годините....
 

Лекции по Съвременна българска журналистика

12 сеп 2009
·
422
·
22
·
5,212
·
424

Лекции по Съвременна българска журналистика. Развитие на българската държава и печата по време на тоталитарния режим в България...
 

Анализ на предаването "Море от любов" по БТВ

23 апр 2007
·
668
·
3
·
423
·
1

В него главно се залага на взаимоотношенията между двата пола и техните чувства : споделени и несподелени.
 

Анализ на предаването Спортна треска (БНТ)

10 дек 2007
·
290
·
14
·
1,422
·
104

За всички, които не възприемат спорта като битка, а като начин на живот. За всички, които търсят шоуто в спорта и спорта в шоуто.
1 2 3 »
 

Анализ на телевизионно предаване

Материал № 1224029, от 14 фев 2016
Свален: 82 пъти
Прегледан: 98 пъти
Предмет: Журналистика
Тип: Курсова работа
Брой страници: 13
Брой думи: 3,653
Брой символи: 20,854

Потърси помощ за своята домашна:

Имаш домашна за "Анализ на телевизионно предаване"?
Намери бързо решение, с помощтта на потребители на Pomagalo.com:

Последно видяха материала