Големина на текста:
ИГРАТА И НОВИТЕ ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ
Димитринка Янкова Стефанова
Гергана Петева Николова
2.Новите технологии са в ДНК-то на поколението Z ( родените прз 90те ). Според
последни статистики децата започват да използват технологиите едва на 7
годишна възраст.Новите технологии са част от ежедневието, игрите и
образованието на децата. Когато детето играе тихо и кротко на компютъра в
стаята си, е знак, че родителите се справят прекрасно,но според учени детето
така губи уменията си да общува и напомнят че технологиите трябва да са
подбрани внимателно и правилно, за да оказват правилно влияние над децката
психика.Новите технологии оказват влияние върху езика комуникативните
умения и поведението на дацата.
4.Последни проучвания на Фондация Кайзер от 2009 година показват, че децата
започват да използват компютърните технологии от ранна възраст.
?Според последни данни децата започват да използват интернет още на
7 годишна възраст.
?На 9 годишна възраст вече прекарват приблизително по 88 минути
онлайн, а и игрите стават част от образованието им.
?Децата на възраст между 8 и 18 години са ангажирани с дигиталните
медии средно по 7 часа и половина дневно.
5.Американската академия на педиатрите препоръчват не повече от час два
пред екрана дневно.Центъра за изследване на паметта и остаряването,
показват, че детския мозък се развива различно от този на родителите им
поради употребата на технологии. Според изследване на доктор Роуан от
2009 година, показва, че технологиите не само променят химията на
мозъка, но и повишава възможността от ментални заболявания при децата .
-В света нараства безпокойство на родителите за техните деца, които
прекарват много време пред компютъра. РАзпространява се мнението, че
те са опасни за психиката им и развива в тях агресивност, стеснява обхвата
на интересите им и обединява емоционалната им сфера.Много учение и
социолози вярват че игрите са наркотик и предизвикват пристрастяване. Не
всеки е наясно, че някои от игрите са много вредни.Психолози твърдят, че
компютърната индустрия е породила много асоциални деца незнаещи други
начини за комуникация освен чрез игри и виртуални среди.
Сами по себе си компютрите в днешно време са полезен инструмент в
днешно време. Проблем представляват компютърните игри в които има и
насилие. Проведохме изследване с 29 деца в подготвителна група и техните
учители в ОДЗ ‘’ МИР ‘’ в гр. Карнобат от тях 18 момичета и 11 момчета и
техните родители.
6. При проведено проучване сред учителите в детската градина на
въпроса’’ използвате ли компютърните технологии в детската градина ‘’ –
35% от учителите използват технологиите почети всеки ден – 45 %
използват един ден от седмицата а 20% от учителите не използват
технологии.
8. На въпроса към 6-7 годишните деца ‘’ Играеш ли игри у дома на
компютъра’’ – от анкетираните 29 деца - 55% играят всяка вечер – 20%
играят само през почивните днина 25 % от децата не им разрешават да
играят. Според наше изследване сред същите деца от предучилищна възраст
най- обичат да играят на подвижнитефизически игри.
9.Попитахме също и родителите ‘’ Одобрявате ли използването на
компютърните технологии в ранна детска възраст ?‘’ - 65% процента
одобряват използването на технологиите а 10% от тях не могат да
преценят. 45 % от анкетираните родители играят заедно с децата си най-
много на спортни игри, занимателни и компютърни игри.
Според получените резултати и препоръки на психолози, родителите трябва
да контролират правилно използването на компютърните игри у дома,
трябва също да подбират правилно технологиите според възрастта на
децатадецата от предучилищна възраст най- добре реагират на тъчскрийн
технологиите. Родителите трябва да въведат и така нареченото ‘’ свещенно
време’’ - един час дневно, един ден седмично...
10. Заключение: Няма съмнение, че децата днес растат и се развиват по-
различно от връстниците си преди 15 години, но учените все още не могат с
точност да предвидят какви ще бъдат промените в днешното поколение.
Използването на компютърните игри влияе положително на развитието на
детето особенно при развитието на мисленето.Още от най- ранна възраст
съвремениите малчугани се ‘’ потапят’’ във виртуалния свят,
предпочитайки електронните игри и забавленията пред тези в реалния
живот. Увличането и интереса към компютърните игри и технологии би
трябвало да се превърнат в целенасочен процес за повишаване на интереса
на учениците към ученето и развитие на техния потенциал и творческо
въображение.

Това е само предварителен преглед

За да разгледате всички страници от този документ натиснете тук.

Играта и новите информационни технологии

Новите технологии са в ДНК-то на поколението Z (родените прз 90те). Според последни статистики децата започват да използват технологиите едва на 7 годишна възраст....
Изпратен от:
gergananikolva94
на 2015-04-21
Добавен в:
Теми
по Педагогическа психология
Статистика:
3 сваляния
виж още
 
 
Онлайн тестове по Педагогическа психология
Тест по педагогическа психология: комуникация, мотивация, саморегулирано учене
междинен тест по Педагогическа психология за Студенти от 2 курс
Тестът има за цел да провери знанията ви върху теми като комуникация и общуване, мотивация по отношение на ученето, саморегулирано учене. Всички въпроси имат само един верен отговор.
(Труден)
10
74
1
1 мин
19.06.2013
» виж всички онлайн тестове по педагогическа психология

Играта и новите информационни технологии

Материал № 1173564, от 21 апр 2015
Свален: 3 пъти
Прегледан: 10 пъти
Предмет: Педагогическа психология, Психология
Тип: Тема
Брой страници: 3
Брой думи: 604
Брой символи: 3,646

Потърси помощ за своята домашна:

Имаш домашна за "Играта и новите информационни технологии"?
Намери бързо решение, с помощтта на потребители на Pomagalo.com:

Последно видяха материала