Павлин Славов
преподава по Етика
в град Благоевград
Големина на текста:
Етика на семейството
УВОД............................................................................................................... 2
Глава I. ТРАКТОВКА НА ЕТИЧНАТА ПРОБЛЕМАТИКАТА В
СЕМЕЙСТВОТО..................................................................................................... 8
1.Основни теории за изследване на семейните
ценности........................................................................................................
............10
1.1. Теоретични подходи към семейството, основани на социално-
психологическите теории........................................................................................10
Теория на размяната............................................................................10
Личностен социалнопсихологически подход.................................. 18
1.2. Подходи към семейната етика основани на социологически
теории....................................................................................................................... 24
Структурнофункционален подход.................................................... 24
Институционален подход.................................................................. 29
Системен подход................................................................................ 32
Глава II. СЕМЕЙНИ ЦЕННОСТИ КОИ СА ТЕ, КАКВИ СА И
КАКВО Е ТЯХНОТО СЪСТОЯНИЕ И СЪЩНОСТ..................................... 35
1. Социално – икономически и материално - битови отношения в
съвременното семейство......................................................................................... 35
2. Духовно – емоционални и нравствено – етични отношения в
семейството.............................................................................................................. 47
3. Тенденции в развитието на съвременното българско семейство......... 60
4. Неблагоприятна почва у нас за съвременните семейства..................... 64
ЗАКЛЮЧЕНИЕ............................................................................................66
1
ИЗПОЛЗВАНА И ЦИТИРАНА ЛИТЕРАТУРА................................... 68
УВОД
Любов към Истината - изключително важна за справедливото,
инклузивно и прогресивно общество. Чувство за Справедливост - признаване
на правата и нуждите на всички. Дух на Сътрудничество - основан на активна
добра воля и принципа на правилните човешки отношения. Чувство за Лична
Отговорност - за груповите, общностните и национални дела. Служене на
Общото Благо - чрез жертване на егоизма. Само онова, което е добро за
всички е добро за всеки. Това са духовни ценности, вдъхновяващи съвестта и
съзнанието на онези, които служат, за да създадат един по-добър начин на
живот и едно добро семейство. Съвременната човешка и световна криза е по
същество духовна, подлагайки на изпитание характера и намерението на
всички мъже и жени. Това предоставя възможност да преоценим ценностите,
които приемаме за личностен стандарт на поведение. Светът на бъдещето
зависи от това, какво всеки от нас избира да направи днес.
Съдбата на всички хора и нации се обуславя от ценностите, които
ръководят техните решения
Това е значим кризисен период за хората по света. Той трябва да бъде
време на преоценка. Ценността е относителната стойност, която ние придаваме
на определен аспект от ежедневния живот или разпознатото съществено
превъзходство или полезност. Това са спорни и дискусионни въпроси. Но
множество ценности в човешкия живот са основа на "общото благополучие на
всички хора", което се намира над кръга на ежедневните занимания и общата
задача. Принципите изложени във Всеобщата Декларация за Човешките Права
на Обединените Нации постоянно напомнят на всички хора по света за
2
фундаменталните цели и чистотата на мотива, която повлиява решенията. Днес
в бързо променящия се свят ние виждаме основната конфронтация между
старото и новото; кристализиралите, износени форми и прогресивните идеи,
егоизма и човешкото благосъстояние, национализма и планетарното съзнание,
материалните ценности и духовните ценности.
Материалните ценности ограничават индивида, групата или нацията в
пределите, определени от формите на живот, създадени да служат на
собствените си интереси. Формите могат да се променят, но ако останат
тесните егоистични мотиви, няма да последва нищо стойностно за човешката
култура и цивилизация.
Духовните ценности са свързани с просвещението, свободата и
творческия растеж на човешката раса. Те насърчават вродената човешка
тенденция към синтез и цялост. Те по-скоро разширяват, отколкото
ограничават хоризонта на човешката визия и способности. Те могат да бъдат
символизирани като възходяща спирала на безграничната възможност. Най-
важни са онези духовни ценности, които ни издигат извън нашите
егоцентрични занимания. Егоизмът не носи полза никому, включително и на
самия себе си, така човешкото общество става взаимозависимо и
взаимосвързано. "Жертването на егоизма" ще освободи нови ценности в
националния и международния живот. То може да ускори завършека на
надпреварата във въоръжаването между нациите, все още увековечаван от
властта и користолюбивите подбуди и води към световно разоръжаване и
световен мир, видян и предвиден в Устава на Обединените Нации.
Нови ценности, според които да живеем са изключително необходими,
за да оцелее семейството такова, каквото го познаваме. Пределите на егоизма
могат да бъдат превишени, а визията за по-добър живот може да стане
действителна. В този взаимозависим свят е настъпило времето индивидите да
3

Това е само предварителен преглед

За да разгледате всички страници от този документ натиснете тук.
Последно свалили материала:
ДАТА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПОТРЕБИТЕЛЯ
09 мар 2021 в 08:14 студентка на 49 години от Варна - ДИПКУ-гр.Варна, випуск 2017
 
Домашни по темата на материала
етична недостатъчност в социалната сфера
добавена от ivailo9202 22.11.2015
1
19
Подобни материали
 

Материалните блага или възвишените духовни ценности

25 ное 2008
·
157
·
2
·
471
·
192
·
1

Есе по книгата но Ерих Фром "Да имаш или да бъдеш".
 

Подходи за управление на запасите в производствено предприятие

28 мар 2006
·
698
·
5
·
408
·
98

Подходи за управление на запасите в производствено предприятие - видове системи за управление на запасите, определяне величината на поръчката при MRP и др.
 

От управленческа към фирмена етика

11 юни 2006
·
1,358
·
7
·
623
·
1

Под фирмена култура разбираме „специфичен начин на развитие на взаимоотношенията и взаимодействията в една организация, представени от системата на общовъзприети норми на поведение и действие
 

Социално осигуряване

25 окт 2006
·
2,184
·
16
·
2,136
·
657
·
1

Социално осигуряване - същност, значение, роля, осигурителни вноски...
 

Помощни материали по икономически теории

12 мар 2007
·
946
·
3
·
2,782
·
83

Школите в икономическата наука и най-характерното за тях.
1 2 3 »
 

Етика на семейството

Материал № 1118548, от 29 сеп 2014
Свален: 0 пъти
Прегледан: 169 пъти
Предмет: Етика, Философия
Тип: Дипломна работа
Брой страници: 68
Брой думи: 17,236
Брой символи: 103,370
Цена: 7.00 лв. Закупи материала
Докладвай
Намери частен учител

Павлина Костадинова
преподава по Етика
в град София
с опит от  20 години
488

Павлин Славов
преподава по Етика
в град Благоевград
с опит от  12 години
436

виж още преподаватели...
Последно видяха материала