Големина на текста:
Софийски университет „Св. Климент Охридски”,
гр. София
Факултет по журналистика и масова
комуникация
Курсова работа по:
Медийни и комуникационни изследвания
На тема:
Музикалните реалити предавания
Изготвил: Проверил:
Николай Колев, Доц. д-р Орлин Спасов
IV курс, журналистика,
фак. ном. 17579
Музикалните реалити предавания са превърнаха в медиен феномен
след, като заситиха българският ефир с най-разнообразни формати и
техните таланти. Българските продуценти успяха да адаптират по един
свой начин рамкираните предавания и да спечелят огромна аудитория, като
поставиха най-големите рейтинги в телевизиите.
Печеливша стратегия се оказа да се заложи на конфликтността,
драматургията и спектакъла. Готовите сценарии, реплики и дирижарни
действия успяха да запленят публиката и да задържат нейния интерес още
от първото музикално предаване и до днес. Шоуто бе движещата сила на
форматите, която отпрати съзтезателния и музикален елемент по-назад в
предаването.
Въпреки високите рейтинги и голямата аудитория, която успяха да
привлекат, музикалните реалити формати в България си останаха
недоразвита ниша. Техни прототипи у нас не можаха да достигнат нивото,
което имат оригиналните им предшественици в чуждите страни. Те не
можаха да създадат трамплин, който да търси нови таланти и да развива
пазара.
Факторът талант в българските варианти за музика варира от
скандалност, глупост, необразованост, липса на култура до силен, плътен и
покоряващ глас. Факт е обаче и факторът, че освен високи рейтинги, те
претърпяха провал, защото изпълнителите попаднаха в капана на
мимолетната слава с измамени надежди за музикална кариера. Нещо, което
оригиналът оборва.
Музикалните реалити формати се превърнаха в най-пищните явления
в българския ефир. След големия „успех” на форматите „Big Brother”,
„Survivor”, телевизионият пазар промени характеристиките си и от
социално-психологическия експеримент се насочи към експеримент с
водещи характеристики - артистичните умения. Така се появиха
танцуващите и пеещи риалита. Опитът се оказа успешен. Винаги се
програмират в най-гледаното време, с тенденция всяка телевизия да излезе
със свой музикален реалити формат, който да излъчва по същото време.
„Star academy”, „Music idol” „Пей с мен”, „Гласът на България”, „Х-faсtor”
превърнаха реалити музикалните предавания във медиен феномен. Но само
количествено. Качеството на идеята остана измамна и затворена в кръга на
мимолетната слава.
Форматите на музикалните реалити предавания, които се излъчват в
България най-често са продукция на чуждестранни компании. Закупувайки
лиценза за излъчване, българските телевизии купуват и определени,
оформени образи, които са преминаили успешно през други страни.
Предаванията са точно определена схема. Форматът задава някакъв закон,
а така контролът на комуникатора е ограничен. Той трябва да върви по
определения ред жури от публични личности и изпълнтели. Така
кастингът, част от всяко музикално реалити става контролиращото звено.
Именно то може да направи или да развали формата. Тук контролът на
комуникатора е да отсее хора с едно или друго качество, което е повече от
другите, да търси различни стилове, които зрителите да съпоставя и да си
създадават свой фаворит, а оттам и антифаворит. По този начин форматите
в чуждите страни постигат огромни успехи и име със статут на
институции. Мястото, където обикновения човек сбъдва мечтата си да пее
и да развие таланта си. У нас обаче, комуникаторите ни, залагат повече на
шоуто, търси се конфликтът, да се оформи сблъсък между участниците, да
се създадат образи и да се образува преди всичко спектакъл.
Отговорността, която пада върху хората, които управляват този процес е
огромна. Те обаче залагат конфкликта да движи действието, вместо
музикалния аспект, който трябва да е център. Създават се сценарии, слагат
се точни реплики за участници, което превръща реалити предаването в
живо предаване. Контролът върху действията, реакциите и думите на
главните действаши лица в предаването създава собствена драматургия.

Това е само предварителен преглед

За да разгледате всички страници от този документ натиснете тук.
Последно свалили материала:
ДАТА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПОТРЕБИТЕЛЯ
09 апр 2020 в 11:45 студент на 20 години от София - СУ "Св. Климент Охридски", факулетет - Факултет по журналистика и масови комуникации, специалност - Връзки с обществеността, випуск 2022
22 мар 2020 в 19:01 потребител
07 юни 2019 в 12:31 студент на 23 години от София - СУ "Св. Климент Охридски", факулетет - Факултет по журналистика и масови комуникации, специалност - Журналистика, випуск 2022
26 май 2019 в 12:34 ученичка на 24 години от Тервел - СОУ " ЙОРДАН ЙОВКОВ " ГР. ТЕРВЕЛ
16 фев 2018 в 10:06 в момента не учи на 25 години
17 дек 2017 в 21:26 студент на 22 години от София - Специализирано висше училище по библиотекознание и информационни технологии, факулетет - Културно-историческо наследство, специалност - информационни ресурси на туризма, випуск 2017
06 юни 2017 в 13:54 студент на 22 години от София - СУ "Св. Климент Охридски", факулетет - Факултет по журналистика и масови комуникации, специалност - Връзки с обществеността, випуск 2019
04 юни 2017 в 13:23 ученичка на 24 години от Перник - ГПЧЕ "С. РАДЕВ", випуск 2014
26 май 2017 в 01:30 студент на 35 години от София - Софийски университет , факулетет - ФАКУЛТЕТ ПО ЖУРНАЛИСТИКА И МАСОВА КОМУНИКАЦИЯ, специалност - Връзки с обществеността, випуск 2017
09 дек 2016 в 14:26 учител на 46 години от Пловдив - СОУ "Черноризец Храбър", випуск 2013
 
Подобни материали
 

Телевизията

07 май 2008
·
485
·
8
·
1,045

Проследявайки историята на телевизията още от самото и начало, като „великото откритие” от света на техниката до наши дни, ще забележим постепенното и превръщане в основно средство за комуникация.
 

Анализ на предаване

12 дек 2008
·
320
·
8
·
1,405
·
256

„Пирамида” е интерактивно токшоу, копродукция на BTV и „Интерактив Медия Сървисиз”. Речевата сфера на предаването е публицистична...
 

Взаимодействие с аудитория. Целеви групи

01 ное 2008
·
174
·
3
·
354

Публиката иска от новините „трупове, цици и животни”. До тази формула доведе разбирането, че демокрацията е преди всичко максимално забавление през свободното време ...
 

Анализ на предаването „Отечествен фронт”

01 авг 2008
·
861
·
6
·
1,176
·
626
·
3

Едно доста различно и нестандартно предаване е „Отечествен фронт”, което се излъчва всяка събота с продължителност един астрономически час в ефира на Нова телевизия.
 

Лекции по Съвременна българска журналистика

12 сеп 2009
·
422
·
22
·
5,212
·
421

Лекции по Съвременна българска журналистика. Развитие на българската държава и печата по време на тоталитарния режим в България...
1 2 3 4 »
 

Медийни изследвания

Материал № 1018864, от 03 сеп 2013
Свален: 51 пъти
Прегледан: 74 пъти
Предмет: Журналистика
Тип: Курсова работа
Брой страници: 7
Брой думи: 1,439
Брой символи: 8,981

Потърси помощ за своята домашна:

Имаш домашна за "Медийни изследвания"?
Намери бързо решение, с помощтта на потребители на Pomagalo.com:

Намери частен учител

Пенка Константинова
преподава по Журналистика
в град Велико Търново
с опит от  18 години
206 28

Марияна Златкова
преподава по Литература и Български език
в град София
с опит от  19 години
2 1,151 137

виж още преподаватели...
Последно видяха материала
Сродни търсения