Големина на текста:
Пловдивски Университет „Паисий
Хилендарски”
Гр. Пловдив
РЕФЕРАТ
ПО ФИЛОСОФИЯ
Тема: Лудвиг Витгенщайн-„Логико-философски
трактат”
Изготвил: Проверил:
Благовест Белчев
Фак. №0908472015
До 1918г. философите използват в своите анализи
основно методите на разкриването на логически
структури на езика и оттам на човешкото мислене за
действителността. Книгата „Логико-философски
трактат” на Лудвиг Витгенщайн е тази, която коренно се
различава от досегашния философски стереотип. В нея
авторът обръща основно внимание на езика и неговото
използване, и в частност проследява очертанията, зад
които свършва истината и започва безсмислицата.
Тази книга, преди всичко, се свързва с първият
етап от развитието на творчеството на
Витгенщайн.Чрез нея, той, за разлика от
философите преди него, които в определени случай ,
в стремежа си да се изразят по-сложно, се оплитат
в своите мисли и губят смисъла на това, което
казват, превръщайки гo в една голяма безсмислица,
изследва езика и неговата логика, не с цел да да
направи така, че хората да общуват по-ефективно, а
да им помогне да достигнат до този вид
„теоретическо разбиране”, наречено „Философия”.
Лудвиг Витгещайн е бил убеден, че неговите
философски размишления не се провеждат под
принципите не нито едно от основните направления
във философията до този момент. Неговата
основна цел е, да се тълкува всяка една дума, така, че
да не се обърква читателят в схващането на
философския замисъл на информацията, която му се
поднася. „Трактатът” разглежда сложността на
езика, като цяло, сложността, която според
Витгенщайн се дължи на това, че , не езикът описва
и определя света, а светът се определя от езика.
Основна причина за това е, че всеки един човек
възприема света по различен начин и това основно
се дължи на факта, че човек изгражда своите
възприятия за определено пространство въз основа
на това, как тълкува поднесената му чрез езика
информация. Поради тази причина при съпоставяне
на философски размисли от други философи, с тези
на Витгенщайн, може би ще се заключи, че има
вероятност техните теории, които са създадени в
продължение на векове, да се окажат погрешни. И
това се получава, не защото са грешни по
съдържание, а защото са неправилно изразени по
принцип. С цел да се избегнат предпоставки за
погрешно тълкуване на изложените мисли,
Витгенщайн в своят „Логико-философски трактат” се
занимава с въпроса за условията на точния
символизъм - всяка изразена мисъл да се изказва с
изречения, които означават нещо конкретно. Този
въпрос изниква в трудовете на автора, поради
причината, че всяка дума от езика е символ, но в някои
определени ситуации гумата може да се възприеме по
няколко начина.
Според Витгенщайн в случай, че се изяснят
правилата за правилна употреба на думите по
същество, се изчерпва работата на философа, защото
до неговото време философията все още е теория,
чийто понятия се свързват с определен порядък от
същности. Виждането му за философията е, че тя
трябва, не да открива необходими истини за природата
на нещата и човека, а да изяснява и разграничава тези
мисли, които до този момент са неясни. Според
австрийския философ целта на философията е не
теорията и създаването на излишни илюзии, а

Това е само предварителен преглед

За да разгледате всички страници от този документ натиснете тук.

Лудвиг Витгенщайн-„Логико-философски трактат”

До 1918г. философите използват в своите анализи основно методите на разкриването на логически структури на езика и оттам на човешкото мислене за действителността...
Изпратен от:
blagovest belchev
на 2010-05-06
Добавен в:
Реферати
по Философия
Статистика:
176 сваляния
виж още
Изтегли
 
Подобни материали
 

Философска дефиниция за човека

03 дек 2006
·
919
·
1
·
262
·
354
·
31

Същност на човека, телесност, разумност. Свойства на разума.
 

Философия на науката. Наука, познание и език. Логическия атомизъм

16 май 2006
·
924
·
5
·
855
·
96
·
40

Голяма част от философия на науката е заемане на някаква позиция. Зад гърба на тази философия стои науката. Интелектуализма е такава позиция, според която нашия ум е нещо като огледало на света.
 

Лудвиг Витгенщайн - "Логико-философски трактат"

16 май 2006
·
1,106
·
7
·
1,192
·
39
·
3

Това, което преди всичко обединява “аналитичните философи” въпреки не незначителните противоречия помежду им, това, което ги прави представители на съвремения “аналитичен” тип позитивизъм
 

Сън и реалност

07 яну 2008
·
166
·
4
·
423
·
67
·
6

Животът на човека протича през две основни фази – сън и реалност. Сънят е онази фаза от живота, която най-често се сравнява със смъртта, защтото е добре разграничен от действителността...
 

Човекът проект на самия себе си

10 яну 2008
·
485
·
2
·
318
·
236
·
36

Човекът е вечно на път към това, което е.Той е проект на самия себе си (Хайдегер).Всяка застиналост е неприсъща на човешкото, то е движение и вечна промяна. В момента “сега” човекът не може да бъде константа - той е съвкупност от това, което е бил...
 
Онлайн тестове по Философия
Тест по философия за 12-ти клас
матура тест по Философия за Ученици от 12 клас
Междинен тест по философия за проверка знанията на учениците преди матурата.
(Лесен)
18
392
1
04.04.2012
Тест по философия на тема: метафизика
тематичен тест по Философия за Ученици от 11 клас
Тематичен тест по философия върху материала за метафизиката. Въпросите са само с един верен отговор.
(Лесен)
26
39
1
1 мин
26.06.2012
» виж всички онлайн тестове по философия

Лудвиг Витгенщайн-„Логико-философски трактат”

Материал № 502048, от 06 май 2010
Свален: 176 пъти
Прегледан: 199 пъти
Качен от:
Предмет: Философия
Тип: Реферат
Брой страници: 5
Брой думи: 780
Брой символи: 4,503

Потърси помощ за своята домашна:

Имаш домашна за "Лудвиг Витгенщайн-„Логико-философски трактат”"?
Намери бързо решение, с помощтта на потребители на Pomagalo.com:

Намери частен учител

Анюта Ангелова
преподава по Философия
в град София
16

Ирина Лалева
преподава по Философия
в град София
с опит от  24 години
104

виж още преподаватели...
Последно видяха материала
Сродни търсения