Павлин Славов
преподава по Етика
в град Благоевград
Големина на текста:
ШУМЕНСКИ УНИВЕРСИТЕТ
“ЕПИСКОП КОНСТАНТИН ПРЕСЛАВСКИ”
педагогически факултет
РЕФЕРАТ
На тема: ЦАРСТВО НА ДУХА И ЦАРСТВО НА КЕСАРЯ
По: Професионална етика
Изготвил: Проверил:
Бюлент Мустафа Юмер Доц. д-р Д. Добрев
Спец.: Социална педагогика
IІІ курс; Ф.К.№ 606
ШУМЕН
2009
В човека има активно, творческо начало, с което е свързано
познанието. Това активно начало е духовното начало. Познанието съдържа
теургичен елемент. И затова човек може да създава царство на Духа, а не
само царство на Кесаря. Кесарят е вечният символ на властта, на
държавата, на земното царство. Има две основни гледни точки за
съотношението на Кесаря, властта, държавата, царството на този свят и
духа, духовният живот на човека, царството Божие. Това съотношени се
възприема или дуалистично или моностично. Монизмът винаги е с
тиранична тенденция, независимо дали е религиозен или антирелигиозен.
Правилно разбраният дуализъм на Царството на Кесаря и царството
Божие, на духа и природата, на духа и организираното в държава общество
може да обоснове свободата.
Истината, на която би трябвло да се подчинени всички часни истини,
не е отвлечено разумна, а е духовна. За духовната общност на хората от
по-високо стапало се разкрива истината, която е трансцендиране на
обективния или по-точно на обективния свят. Онова, което наричат битие,
не е последната дълбочина. Самото бити вече е продукт на рационалната
мисъл, то зависи от зависи от състоянието на съзнанието и състоянието на
света. По отношени на истината се извършва разделяне на божие и
кесарево, на дух и свят. Истината е субективна, а не обективна, тя се
обективира в зависимост от света на необходимостта, от царството на
Кесаря, нагажда се към раздробеността и несъвършената множественост на
наличния свят. Ковекът, затворен в себе си, е несвободно същество, което
не е зависимо от дълбочината, а е определяемо отвън, от необходимостта
на света, в която всичко е разпокъсано, враждебно настроено едно спрямо
друго, изпаднало е от дълбочината, тоест- не е духовно. В дълбоко
екзистстенциалното духовно познание се разкриват Истината и Смисълът.
На обективното познание му е достъпно само царството на Кесаря, но не и
царството на Духа. Трябва да се вижда абсурдността и безмислието на
света, в който живеем, и същевременно да се вярва в духа, с който е
свързана свободата, и в смисъла, който ще победи безсмислието и ще
преобрази света. Това ще е тържество на царството на Духа над царството
на Кесаря, тържество на Истината не е само над лъжата, но и над
частичните, разпокъсани истини, претендиращи за водеща роля. Няма
нищо по-възвишено от търсенето на Истината и от Любовта към нея.
Истината, единната и цялостна Истина е Бог, и познанието на Истината е
влизане в Божествения живот. Духовното познание е богочовешко
познание, познание не чрез разум или чувство, а чрез цялостния Дух. В
човека има активно, творческо начало, с което е свързано познанието. Това
активно начало е духовното начало. Познанието съдържа теургичен
елемент. И затова човек може да създава царство на Духа, а не само
царство на Кесаря.
Човекът стои пред въпроса на въпросите – въпроса за Бога.
Желаещите да извисят идеята за Бога дефакто страшно я принизаха,
приписвайки на Бог качества, взети от царството на Кесаря, а не от
царството на Духа. Гаранции за съществуването на Бог няма, човек винаги
може да се съмнява и да го отрича. Бог е не битие, Бог е Дух. Бог е не
есенция, а екзистенция. За Бог може да се говори само със символичния
език на духовния опит. Човешкото съществуване, разглеждано в
дълбочина, а не повърхностно, е единственото потвърждение за Божието
съществуване, тъй като човекът е отражение на Божия образ, макар и често
изкривяващо този свой образ. Неудовлетворението на човека от
ограниченото, крайното, стремежът му към безкрайното е проява на
божественото в него, човешкото потвърждение за съществуването на Бога,
а не само на света. Само срещата в духа е среща в свободата. Само в духа и
в свободата срещата с Бог е драматично събитие. Бог се ражда в човека и
човекът по този начин се извисява и обогатява. Бог има нужда от човека и
човекът има нужда от Бог. Допускането, че съществуват две природи –
божествена и човешка, които могат да бъдат свързани, но не са
тъждествени и не се поддават на сливане – е истина, неразбираема за
обективиращия разум, тя е свръхразумна, тъй като разумът сам по себе си
е склонен или към монизъм, или към дуализъм. Изцяло измамна и
унизителна е често повтаряната идея, че пред Бог човекът е нищо. Тъкмо
обратното, трябва да се казва, че пред Бог, чрез обръщането си към Бога
човекът се издига, той израства и побеждава нищото. Бог не е причина за
света. Бог не е сила в природния смисъл, която да действа в
пространството и времето, не е господар и повелител на света, не е и
самият свят или силата, разлята в света. По вярно ще е, ако кажем, че Бог е
Истината и Смисълът на света, Бог е Духът и Свободата. Свободата на
човека се състои в това, че освен царството на Кесаря съществува
царството на Духа. Съществуването на Бог се проявява чрез
съществуването на дух в човека. И Бог не прилича нито на силата на
природата, нито на властта в обществото и държавата. Свободата е
възможна само в случай че освен царство на Кесаря съществува и царство
на Духа, тоест царство Божие. Бог не е обективно битие, към което са
приложими рационални понятия, Бог е Дух. Ако няма Бог – тогава няма и
победа над смъртта, няма вечен живот, всичко е абсурдно и лишено от
смисъл. Ужасно трудно е да се оправдае и обясни присъствието на
всемогъщия и всеблаг Бог в злото, в чумата, в холерата, в изтезанията, в
ужасите на войните, революциите и контрареволюциите. Не Бог управлява
света, а го управлява князът на този свят по свои си закони, законите на
света, а не Божиите закони. Този свят е много повече подчинен на
царството на Кесаря, отколкото царството на Духа.

Това е само предварителен преглед

За да разгледате всички страници от този документ натиснете тук.

Професионална етика

В човека има активно, творческо начало, с което е свързано познанието. Това активно начало е духовното начало. Познанието съдържа теургичен елемент...
Изпратен от:
bili_vilnari
на 2009-01-28
Добавен в:
Реферати
по Етика
Статистика:
262 сваляния
виж още
Изтегли
 
Домашни по темата на материала
ревността се ражда винаги с любовта но не умира винаги с нея
добавена от maia.dobreva1 16.10.2014
0
5
Подобни материали
 

Добро и зло

22 окт 2008
·
979
·
16
·
4,502
·
799
·
58
·
1

Тъй като идейно – тематичния обхват на разглежданата тема е твърде широк и изисква по-детайлно разглеждане, то тук ще акцентирам върху общите принципи, които служат за основа на различните етически учения, опитващи се да определят и изяснят основните...
 

Финансова етика

17 окт 2017
·
12
·
2,642

Реферат на тема: Финансова етика: Креативно счетоводство. Фирмената култура...
 

Новият морал и преоценка на всички ценности

03 фев 2010
·
161
·
5
·
1,030
·
216
·
88

Есето разглежда основните етически идеи на Ницше. Ницще отрича традиционните морални ценности, но неговата етика не е нихилистична, защото утвърждава и създава нови...
 

Правила и норми на поведение на обществени места

23 фев 2010
·
57
·
6
·
1,851
·
157
·
10
·
1

Какво отличава най-ярко поведението на децата от това на възрастните? Дистанцията. по-голямата дистанция, която съществува между възрастните. И тази дистанция намира израз не само в обръщението „вие”. Ако приемем, че е така, то отношението на млад...
 

Социална етика

07 мар 2010
·
532
·
76
·
21,318
·
773
·
75

ЕТИКАТА КАТО НАУКА, СЪЩНОСТ НА МОРАЛА, ЕТИЧЕСКИ КАТЕГОРИИ, СОЦИАЛНАТА ЕТИКА КАТО ИНСТИТУЦИОНАЛНА ЕТИКА, ЕТИКА НА БИЗНЕСА И КАЧЕСТВОТО НА ЖИВОТА, ЕТИКА НА СОЦИАЛНАТА РАБОТА...
 
Онлайн тестове по Етика
Тест по етика за 10. клас
междинен тест по Етика за Ученици от 10 клас
Тестът включва въпроси, обхващащи всичко изучавано по етика в десети клас.
(Труден)
51
495
2
1 мин
30.09.2011
Тест по етика и право за 10-ти клас
изходен тест по Етика за Ученици от 10 клас
Тестът е върху учебното съдържание по етика и право за 10-ти клас. Въпросите имат само един верен отговор.
(Лесен)
13
646
1
07.03.2013
» виж всички онлайн тестове по етика

Професионална етика

Материал № 271689, от 28 яну 2009
Свален: 262 пъти
Прегледан: 385 пъти
Качен от:
Предмет: Етика, Философия
Тип: Реферат
Брой страници: 10
Брой думи: 1,971
Брой символи: 16,908

Потърси помощ за своята домашна:

Имаш домашна за "Професионална етика"?
Намери бързо решение, с помощтта на потребители на Pomagalo.com:

Намери частен учител

Павлина Костадинова
преподава по Етика
в град София
с опит от  20 години
243

Павлин Славов
преподава по Етика
в град Благоевград
с опит от  12 години
268

виж още преподаватели...
Последно видяха материала
Сродни търсения