Големина на текста:
Онтологизация на парфюма
Парфюмът е продукт,който се използва за придаването на хубав аромат.
Той представлява течност,съхранявана в шише и приемаща формата
му.Изграден е на базата на алкохоли или водни разтвори на алкохоли.Най-
голяма е в него концентрацията на етерични масла,разтворени в почти чист
алкохол.В парфюма се съдържат над 300 вещества от
растителен,животински и химичен произход.
Много съществен момент в онтологизацията на даден предмет е
установяването на неговото битие.При първата си среща с парфюма човек
не знае какво е той,а само че той е.Впоследствие,чрез опознаването му се
добива ясна представа за неговите характеристики,свойства и функции.
Нека сега съвсем накратко се спрем на историята на парфюмите,която е
стара,може би колкото историята на човечеството.Названиетопарфюм
произлиза от латинския термин „perfumum” –през дима, и означава
жертвоприношение за боговете,запалване върху специални олтари на
ароматни треви и билки.Намерени са археологически доказателства,че
древните цивилизацииЕгипет, Шумер, Индия, Китай са използвали
ароматни мехлеми и парфюми.Ето че още в древността е възникнала
идеята за парфюма , породена от желанието на хората да придават приятен
аромат и удоволствие при различни поводи .Употребата на ароматни
субстанции в чист вид или под формата на смеси все повече се е
разпространявала във вековете. . На въпросът коя е първопричината за
създаване на парфюма следва да дадем безспорния отговорароматът.
Парфюми са били употребявани и при балсамиране телата на фараоните,и
при масажите,а древните гърци използвали аромати за отдаване почит на
загиналите воини.Особена популярност парфюмите добиват през
Ренесансав дворците навлизат ухания на
роза,портокал,ментол,какао,ванилия и др.Използването на парфюми
достига своя връх при Луи 14 във Франция,която и до днес е производител
на тези изделия в световен мащаб.Бумът на парфюмите е през втората
половина на 20-ти век,което налага значителното усъвършенстване на
технологичните процеси на създаването им
В света съществуват над 2000 естествени и синтетични ухания,с които
съвременните компании създават нови и нови аромати.
Тук е мястото да отлебежа , че в хода на нашето изследване често
понятията аромат , ухание и парфюм ще бъдат употребявани като
синоними , като ,при необходимост , за да се избегнат неточности , това ще
бъде изрично указвано.
По-горе споменахме,че парфюмите се съхраняват в шишета / флакони /.
Стените на последните определят границата между ароматната субстанция
и околната среда. Можем да приемем тази граница като преградна стена
между две възможности за възприемане на парфюма : поставен вътре
във флакона,ние го възприемаме като предметът парфюм чрез
зрителните си органи , а извън флаконакато ароматчрез органа на
обонянието.Не е препоръчително,дори е опасно за здравето,
установяването на вкусовите качества на парфюма.По тази си
характеристика -негодност за консумация - той се различава от други
видове течности,които са безвредни и някои от тях дори полезни за
човека.
Парфюмът притежава определена форма,която бихме могли да разделим
на :
-вътрешнаобуславя се от взаимното разположение на атомите в
парфюмните молекули
-външнаформата,която парфюмът придобива при съхранението ситази
на флакона.
Съставните компоненти на парфюмната субстанция са : вода , етилов
алкохол и ароматни вещества.Разглеждани поотделно , преди да бъдат
смесени , те представляват т.нар. небитие на парфюмавсе още няма
наличен , реален парфюм.Реалността на предмета парфюм се обуславя от
факта,че ние можем да го мислим като такъв.Смесването на
горепосочените компоненти го опредметява ,той е вече битие,той е. Вече
споменахме,че в днешни дни парфюмите се произвеждат посредством
високоорганизирани технологични процеси , при които съставките се
използват в точно определени съотношения по точно определен
начин.Нарушаването на тези принципи води до промяна на свойствата на
парфюма.Нека си представим,че ние трябва да произведем един парфюм .
Това съвсем не е невъзможно да направим и в домашни условия . Този акт
на създаване на парфюм развива нашата фантазия , сръчността ни ,
позволява да дадем ход на въображението си при комбинирането на
различните аромати . Какви стъпки трябва да следваме при правенето на
ароматната субстанция?
1. Да си изберем любим аромат.Това може да са
роза,лимон,теменужка,мента,диня,мускус,кедрово дърво и много
други.Набавяме си етерично масло от съответния вид.Можем да
комбинираме два или повече видатук в най-голяма степен се проявява
въображението ни.
2.За наситена и силна миризма са ни необходими 30-40%,т.е. за един
литър 300-400 мл.За освежаващи аромати от рода на лосионите са
достатъчни и 5 – 7 %.
3.Трябва да си набавим и фиксатор.Това са различни видове масла
ванилия,сандалово,хвойново и др.Рициновото масло също можем да
употребим в ролята на фиксатор.
4.Необходим ни е спиртмедицински.Не е препоръчително да използваме
вместо спирт алкохолни напитки,т.к. повечето от тях притежават
специфичен аромат , който ще придадат на парфюма.
Техника на приготвяне :
В шишенце отмерваме спирта .Например 10 мл / около 20 капки
/.Препоръчително е ,от гледна точка на удобство и прецизност , със
стъклен капкомер да отмерваме количествата вещества,които
поставяме.Например 1.5 мл. /4 капки/ розово масло и 0.4 мл. /1 капка/
маслофиксатор.След поставянето разклащаме добре шишенцето и
проверяваме как се променя аромата.Ако желаем да варираме в
съотношението,добавяме което масло решим и разреждаме със спирт. Тук
е мястото да се отбележи,че добавянето на допълнително количество вода
към разтвора ще понижи концентрацията на спирта , а тъй като етеричните
масла се разтварят в него,ще се понижи и концентрацията на разтвора като
цяло,което ще доведе до отслабване аромата на течността в шишенцето.
Колкото повече вода добавяме,толкова ароматните качества на парфюма
ще отслабват , но това е въпрос на нашия избор , на предпочитанията ни ,
това решаваме ние . След завършване на процеса на работа, ,запечатваме
шишенцето и го оставяме на тъмно за около 5 дни. И така,в зависимост от
нашите вкусове , можем да създаваме каквито ухания си
пожелаем.Предимството на това е, че за направата на един такъв парфюм
се изразходват малко средства, а и уханието му гарантира изключителното
запазване на индивидуалността ни.
Нека сега , в хода на нашето разглеждане битието на парфюма , на
опознаването на предмета парфюм погледнем нещата от един малко по-
различен ъгъл и си зададем някои въпроси , подпомагащи онтологичното
ни изследване.
С основание можем да се запитаме дали всички предмети , които ухаят
приятно са парфюми? Не,със сигурност не са. В тях найвероятно
присъстват някои ароматни компоненти , които се използват при направата
на ароматните течности , но това не е достатъчно основание да бъдат те
парфюми.
В подкрепа на твърдението можем да дадем пример с прочутата
българска роза , от която се добива розовото масло, използвано при
направата на много видове парфюми. Розата ухае прекрасно , розовото
масло също. Но тази характеристика не прави нито едното , нито другото
парфюм. Макар че розовото масло има течна консистенция ,
съвкупността и от двете качества не е достатъчна , за да бъде то парфюм.
На въпроса защо това е така можем да отговорим по следния начин : За да
бъде един предмет парфюм,той трябва да притежава химичната структура
на парфюмната смес , неговите атоми да са свързани по определен ,
характерен за парфюмните молекули начин , което сравнително лесно би
могло да се установи чрез химически анализ.

Това е само предварителен преглед

За да разгледате всички страници от този документ натиснете тук.

Онтология на парфюм

Парфюмът е продукт,който се използва за придаването на хубав аромат. Той представлява течност,съхранявана в шише и приемаща формата му. Изграден е на базата на алкохоли или водни разтвори на алкохоли...
Изпратен от:
Gjjyjkk KKrthjkh
на 2016-01-30
Добавен в:
Реферати
по Онтология
Статистика:
24 сваляния
виж още
Материалът се намира в следните категории:
Реферати по Онтология от София за Студенти от несваляни с 6 страници Други
 
Подобни материали
 

Етиката - предмет, характер и функции

14 май 2007
·
1,034
·
1
·
161
·
22

Етиката (от гр. Ethos – навик, обичай) е науката, чийто предмет на изследване е човешкият морал и от своето възникване в древна Гърция се разбира като учение за морала.
 

За да почувстваш цената на това,което притежавате, представете сия че сте го изгубили - Плутарх

12 дек 2007
·
155
·
2
·
387
·
214
·
22
·
2

Човекът в битието си е заобиколен от предмети, които той нарича свои вещи. Вещта всъщност е материален предмет, който е устойчив и идентичен във времето. Колкото по-стара е тя, толкова нейната стойност е по-висока...
 

Онтология на парфюм

Материал № 1221417, от 30 яну 2016
Свален: 24 пъти
Прегледан: 26 пъти
Предмет: Онтология, Философия
Тип: Реферат
Брой страници: 6
Брой думи: 1,876
Брой символи: 11,145

Потърси помощ за своята домашна:

Имаш домашна за "Онтология на парфюм"?
Намери бързо решение, с помощтта на потребители на Pomagalo.com:

Последно видяха материала
Сродни търсения