Големина на текста:
ТРАНСФОРМИРАЩ ПРЕРАЗКАЗ ОТ ИМЕТО НА ГЕРОЙ
1.Това е трансформиращ преразказ със смяна на гледната
точка
2.Особености:
а/преразказва се в 1 л. ед.ч.,основно глаголно време- минало
св.време-„АЗ РЕШИХ”, спомагателно-мин. несв.вр.
б/подбират се епизоди от текста, в които участва героят или е
пряк свидетел на случващото се
в/трансформира се преразказът така, че текстът да се предаде
през погледа на героя-той има сведения само за себе си и за
онези неща ,които може да види ,чуе и усети
в/изисква се осмислянето на случващото се само от позицията
на героя; възможно е да се поставят различни акценти, които
зависят от личното мнение на героя и от оценката му за
случващото се
г/в резултат на това може да се стигне до промени както в
сюжета,така и в цялата постройка на текста
д/преценяват се епизодите по степен на важност-могат да се
разместят отделни епизоди и да бъдат изпуснати някои,
съвместяват се различни техники на преразказване-сбито и
подробно-в зависимост от важността им за героя
3.Изготвя се план на текста в зависимост от дидактическата
задача
а/епизоди ,в които героят не участва и не е свидетел- може и
да не се предадат
б/епизоди,в които героят е само свидетел-може да се избере
сбитият преразказ
в/епизоди,в които героят участва-преакцентуват се по важност
и най-важните се предават подробно,а други-сбито
г/възможни са промени в сюжета и структурата-може да е
необходимо въведение, което да не променя съдържанието на
оригиналния текст
4.Видове преразказ, които ще се използват:
а/подборен-в зависимост от дидактическата задача се
подбират епизоди, които ще се преразкажат и които няма да
се преразкажат
б/подробен
в/сбит
г/трансформиращ с преподреждане на епизоди според тяхната
хронология
5.Общи изисквания за преразказа като тип съчинение:
а/не се променя съдържанието на оригиналния текст
б/не се допускат лични преценки и коментари
в/пряката реч се преобразува в непряка
г/спазва се едно основно глаголно време
д/съдържанието на текста се предава със свои думи
г/преразказът трябва да е смислово свързан, логичен,
последователен и завършен текст
е/ употребяват се стилово уместни думи и изрази; използват
се подходящи синоними при замяна на думи и синтактични
конструкции, специфични за езика на писателя
ж/спазват се изискванията за графично оформление на
писмения текст-открояване на абзаците, ясна графика на
буквите,отделяне на думите,четливо оформяне на редакциите
з/не се допускат отклонения от книжовната,лексикална,
граматична,правописна и пунктуационна норма

Това е само предварителен преглед

За да разгледате всички страници от този документ натиснете тук.

Трансформиращ преразказ от името на герой

Особености: а/преразказва се в 1 л. ед.ч.,основно глаголно време- минало св.време-„АЗ РЕШИХ”, спомагателно-мин. несв.вр. б/подбират се епизоди от текста, в които участва героят или е пряк свидетел на случващото се в/трансформира се преразказът така...
Изпратен от:
petertz
на 2008-03-31
Добавен в:
Есета
по Литература
Статистика:
250 сваляния
виж още
Изтегли
Материалът се намира в следните категории:
Есета по Литература рядко сваляни с 2 страници от преди повече от година Други от Ученици
 
Подобни материали
 

Никола Геогриев - Анализ на лирическата творба (93 стр.)

14 дек 2007
·
496
·
90
·
29,566
·
969
·
62
·
2

Да ни поучават как да анализираме художествена творба изглежда по-лесно, отколкото ако се запретнат и ни покажат на дело как се прави това. И макар че настоящата книга тръгва по видимо по-лекия път...
 

Тоя нощен скитник беше Македонски

02 мар 2009
·
69
·
2
·
529
·
241
·
39

В повестта „Немили-недраги” един от най-драматичните и вълнуващи епизоди е преминаването на Македонски през Дунава и срещата му с Васил Левски. Изпълнявайки рискованата мисия, хъшът се проява като смел, съобразителен, отговорен и жертвоготовен герой.
 

Никола Фурнаджиев - Певецът на пролетния вятър

17 мар 2008
·
403
·
8
·
738
·
212
·
39
·
1

Когато човек чете „Пролетен Вятър”, „Дъга”, „По пътищата ти вървях” и „Най-трудното”, вижда три образа на Н. Фурнаджиев и не е лесно да намери общото по между им. Навярно за това всяка негова книга връща критиката към тези, които я предшестват...
 

Косачи- Елин Пелин

05 авг 2010
·
522
·
2
·
272
·
1,363
·
97

Косачи” е сред най-известните разкази на Елин Пелин. Действието се развива лятна нощ на полето. Основен предмет на изображението е животът на...
 

Единството между модерното и фолклорното начало в “Ралица”

29 мар 2006
·
3,476
·
1
·
457
·
514
·
38
·
2

Пенчо Славейков е човек с богата философска, естетическа и литературна култура, което го прави изключително ярко и оригинално явление в националната ни култура след Освобождението.
 
Онлайн тестове по Литература
Тест по БЕЛ над творбата "Неразделни" на Пенчо Славейков
тематичен тест по Литература за Ученици
Тест върху творбата "Неразделни" за ученици. Съдържа 10 въпроса, всеки от които има само един верен отговор.
(Лесен)
10
3
1
2 мин
12.10.2016
Тест по Литература за 10-клас на тема "Романтизъм"
тематичен тест по Литература за Ученици от 10 клас
Тестът е подходящ за проверка на знанията върху литературното направление Романтизъм в десети клас. Съдържа 12 въпроса, всеки от които има само един верен отговор.
(Труден)
12
3
1
5 мин
12.10.2016
» виж всички онлайн тестове по литература

Трансформиращ преразказ от името на герой

Материал № 121051, от 31 мар 2008
Свален: 250 пъти
Прегледан: 1,022 пъти
Предмет: Литература
Тип: Есе
Брой страници: 2
Брой думи: 235
Брой символи: 2,041

Потърси помощ за своята домашна:

Имаш домашна за "Трансформиращ преразказ от името на герой"?
Намери бързо решение, с помощтта на потребители на Pomagalo.com:

Намери частен учител

Антоанета Дянкова
преподава по Литература
в град Пловдив
с опит от  16 години
19

Слава Алексиева
преподава по Литература
в град Варна
с опит от  39 години
102 12

виж още преподаватели...
Последно видяха материала
Сродни търсения